پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4153
منتشر شده در دوشنبه, 02 بهمن 1396 16:26
تعداد دیدگاه: 0
مدیرحوزه های علمیه خواهران استان اصفهان:
اقامه نماز جماعت زنانه در شیخ لطف الله منعی ندارد

مدیرحوزه های علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به این که بسیاری از علمای اهل تشیع پیشنمازی زن برای زنان نمازگزار را بلا اشکال دانسته اند، از آمادگی این مرکز برای اقامه نماز جماعت زنانه در مسجد شیخ لطف الله خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی پیش از ظهر امروز در جمu خبرنگاران گفت:درحال حاضر در بیش از 400 مدرسه دخترانه اصفهان پیشنماز زن نماز جماعت اقامه می کند.وی با اشاره به این که هنوز این کار خیلی باب نشده است، اظهار کرد: بانو مجتهده امین در زمان حیاتشان نماز جماعت برپا می کردند.
ابطحی ادامه داد: راه اندازی حوزه های علمیه زنان یکی از نگاه های مترقی امام راحل(ره) به علم آموزی و پژوهش بود که نهال آن در سال 1342 کاشته و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است به طوری که تاکنون چندین بانوی مجتهده در قم به درجه اجتهاد رسیده اند.
مدیرحوزه های علمیه خواهران استان اصفهان اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز در سال 1375 به دنبال سفری که به شهر مقدس قم داشتند، خواهان گسترش حوزه های علمیه خواهران شدند و آن را عامل مهمی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دانستند.
وی با تاکید بر این موضوع که حوزه های علمیه خواهران وظیفه آموزش طلاب را دارد و نمی تواند در راستای برگزاری روضه های زنانه ورود کند، موارد مطرح شده در سئوال خبرنگار همراز که درخصوص تحریف و بعضا القاط در برخی روضه های زنانه را تائید کرد و ادامه داد: بعضا مطالبی غیرواقع از احکام، تاریخ اسلام و حتی ذکر مصیبت در این مجالس گفته می شود که هیچ سنخیتی با دین مبین اسلام ندارد، اما در این خصوص سازمان تبلیغات اسلامی باید ورود کند و حوزه های علمیه نمی توانند اقدامی انجام دهند.

سید مهدی ابطحی


ابطحی افزود: این موضوع دغدغه علمای اسلام از جمله آیت الله العظمی مظاهری نیز هست و طی نامه ای که به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نوشته ام، قرار شده به زودی این موضوع را ساماندهی کنند.
وی با تاکید بر این که حوزه های علمیه خواهران می تواند در سطوح مختلف علمی زمینه پژوهش و تحقیق را فراهم آورد، گفت: برای توسعه معارف و فقه اسلامی دریافت هزینه جایز نیست و برای این کار نیز از طلاب هزینه ای دریافت نمی شود، اما وابستگی حوزه ها به دولت نیز کارشایسته ای نیست و از این رو کمترین دریافتی را در قالب بودجه دولتی از دولت دریافت می کنیم.
ابطحی خاطرنشان ساخت: ثبت نام بخش خواهران حوزه های علمیه از سوم تا 28 بهمن ماه انجام می گیرد و افراد زیر 35 سال با مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و معدم بالای 12 می توانند ثبت نام کنند.
بنا بر این گزارش، در سراسر ایران حدود 500 مرکز حوزه علمیه خواهران با 90 هزار طلبه وجود دارد و در استان اصفهان نیز حدود 5 هزار نفر طلبه خواهر تاکنون فارغ التحصیل شده اند.

نوشتن دیدگاه