شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4008
منتشر شده در یکشنبه, 19 شهریور 1396 15:25
تعداد دیدگاه: 0
به مناسبت عید سعید غدیر؛

به مناسبت عید سعید غدیر خم، اهالی میمه در جشنی مردمی حضور یافتند و ساعاتی را به شادی گذراندند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در این جشن که مفاخر و مشاهیر میمه نیز حضور داشتند، هنرمندان کشوری به اجرای برنامه های شاد و مفرح پرداختند و از نخبگان کشوری بخش میمه تقدیر شد.
در این مراسم، رییس شورای اسلامی شهر میمه گفت : علاوه بر اینکه عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است و باید بزرگ داشته شود، تلاش کردیم تا ضمن معرفی بخش میمه، ظرفیت ها و محصولات و مراکز جذب گردشگری این بخش معرفی شود. مرتضی اسفندی گفت : شهر میمه شهر تاریخی و بزرگی است که باید جاذبه های آن به خوبی به ایرانیان معرفی شود.
همچنین صدرالدین کرمی، شهردار این شهر تاریخی، عید بزرگ غدیر را عید شیعیان جهان نامید و گردهمایی بزرگ مردم ولایی این شهر را در این جشن بزرگ، نشانه وفاق و همدلی اهالی خوب و با صفای میمه توصیف کرد.

photo ۲۰۱۷ ۰۹ ۰۹ ۱۹ ۴۶ ۵۱
وی اظهار داشت: این حضور ها می تواند باعث تسهیل در معرفی ملی میمه شود که نتیجه آن نیز حضور گردشگران در این شهر خواهد بود.
کرمی شهر میمه را شهری با قدمت تاریخی چند هزار ساله دانست که مفاخر و مشاهیر بزرگی در آن زندگی کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین زمانی، امام جمعه میمه نیز ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر، به نقل از امام صادق(ع) گفت: این عید خجسته و سعید بزرگترین و با شرافت ترین اعیاد مسلمین است که باید برای هر لحظه آن شکر خدا را به جای آورد و در این روز روزه گرفت که روزه در این روز معادل شصت سال عبادت است.

photo ۲۰۱۷ ۰۹ ۰۹ ۱۹ ۴۶ ۵۲
سپس در بخش تجلیل از مشاهیر شهر میمه، امراله احمدجو، کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون کشورمان ضمن تاکید بر لزوم حفظ آیین و سنن محلی، با گویش اصیل میمه ای با مردم سخن گفت و از آنان خواست نسبت به داشته های خودشان توجه بیشتری کنند به سنن پایبند باشند.

photo ۲۰۱۷ ۰۹ ۰۹ ۱۹ ۴۶ ۵۹
در این جشن که در یکی از ورزشگاه های شهر میمه برگزار شد و هزاران نفر از مردم این شهر حضور داشتند، پیمان طالبی اجرای برنامه را بر عهده داشت و هنرمندانی چون علیرضا افتخاری، سعید کامپوری از طنزپردازان کشور، گروه موسیقی ناشناوایان فریاد سکوت و ... اجرای برنامه داشتند.

همچنین در حاشیه این جشن بزرگ، نمایشگاه غذاهای سنتی، محصولات کشاورزی و باغی، صنایع دستی و ... نیز برپا شده بود و پیاده روی خانوادگی نیز از دیگر برنامه های جنبی این جشن بود.

 

photo ۲۰۱۷ ۰۹ ۰۹ ۱۹ ۴۶ ۵۹ 2

photo ۲۰۱۷ ۰۹ ۰۹ ۱۹ ۴۷ ۰۰

 

 

photo ۲۰۱۷ ۰۹ ۰۹ ۱۹ ۴۷ ۱۲

نوشتن دیدگاه