سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3900
منتشر شده در چهارشنبه, 03 خرداد 1396 09:51
تعداد دیدگاه: 0
گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در سال جدید افق‌های تازه‌ای برای گردشگری استان ایجاد شده و در فروردین و اردیبهشت امسال، به ترتیب 85 و 123 هزار گردشگر خارجی از اصفهان بازدید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، فریدون الهیاری در افتتاحیه نهمین نمایشگاه گردشگری اصفهان اظهار داشت: گردشگری در چهار سال اخیر رونق پیدا کرده و تعداد مسافران خارجی اصفهان در این بازه 5 برابر شده است.

وی تعداد گردشگران خارجی استان اصفهان در سال 95 را 395 هزار نفر عنوان کرد و افزود: در سال جدید افق‌های تازه‌ای برای گردشگری استان ایجاد شده و در فروردین و اردیبهشت امسال، به ترتیب 85 و 123 هزار گردشگر خارجی از اصفهان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان از نظر گردشگری ظرفیت‌های بالقوه‌ای در اختیار دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه این صنعت در اصفهان ایجاد شود.

الهیاری در رابطه با ظرفیت هتل‌ها در اصفهان اذعان داشت: ظرفیت تخت‌ها در سال‌های اخیر دو برابر شده و با برنامه‌های صورت گرفته، اهداف برنامه ششم توسعه قابل‌ دستیابی خواهد بود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری در پایان بیان کرد: به دلیل مزیت‌های بالایی که گردشگری می‌تواند برای اقتصاد استان ایجاد کند، باید برنامه‌ریزی مستمر و جدی در این زمینه از سوی همه دستگاه‌های ذی‌ربط صورت پذیرد./

نوشتن دیدگاه