جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3746
منتشر شده در جمعه, 15 بهمن 1395 10:54
تعداد دیدگاه: 0
قلب جوهرچی از تپش ایستاد؛

حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز دار فانی را وداع گفت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز دار فانی را وداع گفت. وی به دلیل بیماری و عارضه کبدی در بخش آی سیو بستری بود.
به گفته یکی از نزدیکان این بازیگر، وی صبح امروز به دلیل ایست قلبی درگذشت. هنوز زمان دقیق تشییع پیکر این بازیگر مشخص نشده است.
حسن جوهرچی ، در سال 1347 در خانواده ای اردبیلی و در محله ای در تهران به دنیا آمد.
او در رشته عکاسی دانشگاه هنرهای زیبای تهران پذیرفته شد و همانجا بود که برای بازی در فیلم "فیل در تاریکی" انتخاب شد. فیلمی که مراحل تصویر برداری آن متوقف و پس از 15 سال تکمیل شد. اما با اینکه فیل در تاریکی پخش نشده بود، توانمندی این جوان با استعداد گوش به گوش به سیروس الوند رسید تا از وی در فیلم "برخورد" به عنوان یکی از نقش آفرینان فیلمش استفاده کند. اما جوهرچی در سال 73 و با سریال "در پناه تو" به خوبی دیده شد و توانست ورودی موفق به عرصه سینما و تلویزیون داشته باشد.
از سال 67 که جوهرچی برای اولین بار جلوی دوربین رفت تا نیمه بهمن ماه 95 که بر اثر بیماری کبدی در بیمارستانی در تهران دچار ایست قلبی شد، وی در بیش از 60 اثر سینمایی و تلویزیونی نقش آفرینی داشت که برخی از این آثار عبارتند از: درپناه تو، سلطان، بادام های تلخ، آبی ، آقای رئیس جمهور، ضیافت، بالاتر از خطر، افسانه دو خواهر، تنهایی لیلا، شب های روشن، جابر ابن حیان، او یک فرشته بود، دومین انفجار و ... همچنین گفتنی است ؛ همسر وی یکی از چهره پردازان سینمااست.
روحش شاد...

نوشتن دیدگاه