چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3726
منتشر شده در دوشنبه, 27 دی 1395 09:03
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جشنواره فیلم کوتاه و مستند زنده رود را یک فرصت مناسب برای خروج از شعارزدگی و ورود به عرصه عمل در راستای منویات مقام معظم رهبری برشمرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رضا امینی با حضور در دبیرخانه این جشنواره گفت: در شرایط کنونی شاهد آن هستیم که یک موسسه خصوصی با دغدغه ای که در زمینه اجرایی شدن شعار سال از سوی مقام معظم رهبری دارد، وارد عرصه شده و این مسئله نویدبخش ورود به عرصه اجرایی منویات مقام معظم رهبری با زبان هنر است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال های متمادی است که دغدغه خودشان را مسایل اقتصادی و معیشت مردم قرار داده اند و بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، متاسفانه این مسئله در ایران مغفول مانده که برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند در این زمینه کمک کننده و راهگشا باشد.
امینی ادامه داد: استفاده از کالای خارجی و بازگذاشتن درهای کشور بر روی کالاهای لوکس دو آفت مهم دارد که یکی ترویج زندگی اشرافی گری است و دیگری نیز عدم حمایت از تولید داخلی که این موضوع خطرناک تر از اولی است و می تواند اقتصاد کشور را فلج کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از این که هر روز یک مدل ماشین خارجی و جدید در خیابان های شهر مشاهده می شود، ادامه داد: امروز حتی خود آمریکا که معتقد به اقتصاد با درهای باز بود و می گفت باید برای توسعه اقتصادی به دیگر کشورها دست اندازی کرد، متوجه شده که سیاست هایش اشتباه بود.
وی افزود: بر عکس آمریکا، کشور ژاپن است که معتقد به اقتصاد با درهای بسته بود و افق 50 ساله ای را برای خود در نظر گرفت و امروز به یکی از قطب های اقتصادی دنیا تبدیل شده است.
امینی بیان کرد: پیش از این نیز مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید داشتند که نسخه اقتصاد مقاومتی بومی سازی شده نسخه های موفق دنیا است و می تواند برای توسعه اقتصاد ایران موثر باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که انتقال موضوع از طریق هنر به ویژه فیلم با محوریت مسایلی که مردم درگیر آن هستند بسیار موثر است، تاکید کرد: امیدوارم در آینده ای نزدیک رشد و بالندگی این جشنواره در حد و اندازه یک جشنواره بین المللی را شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: شاید بسیاری از ما با شخصیت های مذهبی مانند امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، اما رضا(ع)، مختار(ره)، یوسف نبی(ع) و ... آشنایی داشتیم و حتی درباره زندگی آن ها کتاب هایی نیز مطالعه کرده بودیم، اما وقتی زندگی این افراد به تصویر کشیده شد، باعث شد تا نقش آنان در زندگی بشر در ذهن بینندگان حک گردد و این بخشی از نقش فیلم و هنر در انتقال پیام است.

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند زنده رود بعد از ظهر روز 27 دیماه در گلستان شهدا افتتاح می شود.

نوشتن دیدگاه