سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2980
منتشر شده در پنج شنبه, 27 خرداد 1395 10:14
تعداد دیدگاه: 0
پس از چند سال وقفه؛

فراخوان جشنواره مطبوعات اصفهان امسال پس ازتأیید طرح ارائه شده از سوی اداره ارشاد اصفهان به پایتخت منتشر و جشنواره در دی یا بهمن برگزار می شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: در اواخر سال ۹۴ معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد آیین‌نامه‌ای برای برگزاری جشنواره مطبوعات استانی به ما ارائه کردند که در اوایل امسال تغییر یافت.

حجت‌الاسلام امیررضا ارزانی افزود: بر این اساس آیین‌نامه جدید جشنواره مطبوعات تا حد زیادی با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و در این آیین‌نامه به موضوع محوری توجه خاص شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: برای برخی بخش‌های جشنواره مانند یادداشت و مقاله و سرمقاله موضوعات تخصصی در نظر گرفته شده است و خبرنگاران باید مطابق موضوعات ارائه شده به ارسال اثر بپردازند اما جشنواره در برخی حوزه‌ها مانند عکس و تیتر و خبر جنبه عمومی دارد.

وی با بیان اینکه همچنین ارزیابی آثار در سال گذشته بیشتر با داوران پایتخت اما امسال این داوری به خود استان‌ها واگذار شده است، تصریح کرد: مطابق آیین‌نامه امسال تمامی داوران توسط اصفهان تعیین و اسامی آنها برای تأیید صلاحیت به وزارت ارشاد اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: قرار است اداره ارشاد اصفهان بر اساس پارامترهای بیان شده طرح خود را به تهران ارائه کند و بر این اساس مدلی برای برگزاری جشنواره مطبوعات استان در سال ۹۵ طراحی کرده‌ایم که پس از تأیید اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود و امکان اعلام فراخوان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی ما برای زمان برگزاری جشنواره مطبوعات با توجه به تخصصی بودن برخی عرصه‌های فراخوان در ماه‌های دی و یا به احتمال قوی تر بهمن‌ماه است.

حجت‌الاسلام ارزانی گفت: همچنین امسال آیین روز خبرنگار مطابق با ۱۷ مردادماه و با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود./

نوشتن دیدگاه