جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2380
منتشر شده در چهارشنبه, 13 آبان 1394 17:52
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان :

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تمامی نهادهای دولتی و خصوصی را به همکاری با جشنواره حسنات و بستن تفاهم‌نامه هایی مستمر جهت ماندگاری این حرکت فرهنگی فراخواند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی ستاد خبری پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی...


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تمامی نهادهای دولتی و خصوصی را به همکاری با جشنواره حسنات و بستن تفاهم‌نامه هایی مستمر جهت ماندگاری این حرکت فرهنگی فراخواند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی ستاد خبری پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی ضمن قدردانی از مجموعه حسنات و دست‌اندرکاران این جشنواره به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و فرهنگ دینی با ابزار تاثیرگذار هنر اظهار داشت: از این رو به عنوان خادم فرهنگی استان از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در جشنواره حسنات کمال قدردانی و تشکر را دارم.

وی با اشاره به آشنایی دیرینه خود با جشنواره حسنات و فعالیت به عنوان داور جشنواره در دو دوره و حلقه واسط حوزه با جشنواره حسنات ابراز داشت: همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد زاون قوکاسیان تمام توان خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره به کار خواهم گرفت.

استفاده از ظرفیت شهرهای خواهر خوانده اصفهان برای بین‌المللی کردن حسنات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره حسنات جشنواره بومی استان است ولی مخاطبان زیادی را در سطح ملی و حتی بین المللی دارد، افزود: از این رو باید از تمام ظرفیت 14 خواهر خوانده اصفهان برای بین‌المللی کردن جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات استفاده شود.

وی اضافه کرد: جشنواره حسنات می‌تواند با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد ارتباط بدنه مردمی ایران با شهرهای خواهرخوانده را فراهم کند.

حجت‌الاسلام ارزانی در ادامه با بیان اینکه همکاری دستگا‌ه‌های دولتی و خصوصی با جشنواره حسنات برای دستیابی به اهدافشان امری ضروری است، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که جشنواره حسنات با توجه به موضوعی که دارد می‌تواند به تمام دستگاه‌ها برای رسیدن به اهدافشان کمک کند.

نهادهای دولتی و خصوصی با حسنات تفاهم‌نامه مستمر امضا کنند

وی انعقاد تفاهم نامه شورای سیاستگذاری جشنواره با شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و بسیاری از خیریه‌های مختلف فعال در استان اصفهان را مهم خواند و افزود: این ارگان‌ها باید تفاهم نامه بلند مدت و مستمری را با دبیرخانه این جشنواره منعقد کنند تا بتوانند در بازه زمانی تعریف شده به اهداف خود در راستای توسعه فرهنگ شهروندی، توسعه و آموزش مصادیق وقف، بیان ارزش‌های واقعی انسان و معرفی آسیب‌ها و فرصت‌های جامعه دست یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین این ارگان‌ها و نهادها باید حمایت‌های خود را در هر صورت ممکن از جشنواره حسنات داشته باشند تا این جشنواره بتوانند همچنان با قدرت راه خود را ادامه دهد.

وی جشنواره­ حسنات را بهترین ابزار برای توسعه فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: در دنیا برای توسعه فرهنگ دینی‌ مختلف میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می شود و این در حالی است که ما در کشور آنطور که شایسته است برای فرهنگ قرآنی سرمایه‌گذاری تاثیرگذار نکرده‌ایم.

دو سالانه شدن جشنواره حسنات را برای تولید آثار فاخرتر

حجت‌الاسلام ارزانی دو سالانه شدن جشنواره حسنات را برای تولید آثار فاخرتر مناسب خواند و گفت: با این اقدام از ارسال آثار تکراری به دبیرخانه جشنواره جلوگیری می شود و همچنین برگزار کنندگان جشنواره نیز فرصت بیشتری برای برنامه ریزی بهتر برای این جشنواره خواهند داشت.

وی استفاده از ظرفیت اصناف، اتاق بازرگانی، و مراکز صنعتی بزرگ استان اصفهان برای اسپانسری جشنواره را امری مهم خواند و افزود: تمام این مراکز دغدغه‌هایی را دارند که جشنواره حسنات می‌تواند بخش زیادی از دغدغه آنها را برطرف کند و از این رو مسئولان جشنواره حسنات باید از این ظرفیت بهره برداری لازم را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تولید آثار فاخر و محتوا برای جشنواره حسنات را نیازمند برگزاری اتاق فکر با حضور هنرمندان مطرح ملی و استانی دانست و ادامه داد: هنرمندان خود بهترین منتقدان و کسانی هستند که می‌توانند هدف گذاری درستی در تولید محتوای فاخر داشته باشند.

نوشتن دیدگاه