پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23653
منتشر شده در یکشنبه, 21 اسفند 1401 13:20
تعداد دیدگاه: 0

کارشناس گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران و بیدگل و رئیس کارگروه فرهنگی و گردشگری شهر نوش‌آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل از بازگشایی شهر زیرزمینی نوش‌آباد بر روی گردشگران خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، جواد سنائی با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه با توجه به موافقت دادستان شهرستان آران و بیدگل مبنی بر بازگشایی مجدد شهر زیرزمینی نوش‌آباد، این مجموعه تاریخی گردشگری از روز ۲۲ اسفندماه آماده پذیرایی از گردشگران خواهد بود.

او ادامه داد: با توجه به مصوبه کارگروه فرهنگی شهر نوش‌آباد به‌منظور بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی این شهر تاریخی باهدف دست‌یابی به توسعه گردشگری ایرانی‌اسلامی در منطقه، این مجموعه تاریخی‌گردشگری میزبان گردشگران با رعایت ضوابط حجاب و عفاف ایرانی‌اسلامی خواهد بود، لذا امید می‌رود گردشگرانی که این شهر تاریخی را به‌عنوان مقصد سفرهای خود به‌ویژه سفرهای نوروزی انتخاب می‌کنند، ضمن احترام به آداب‌ورسوم میزبان، حقوق شهروندان و شئون اخلاقی را رعایت کنند.

رئیس کارگروه فرهنگی و گردشگری شهر نوش‌آباد افزود: مدیران اقامتگاه‌ها اصناف مرتبط با گردشگران، ضمن ارائه بهترین خدمات به گردشگران، طبق قانون در صورت ارائه خدمات یا فروش کالا به افراد فاقد حجاب، پس از یک‌بار اخطار در صورت تکرار توسط مراجع قانونی برخورد خواهد شد.

سنایی تصریح کرد: شهر تاریخی نوش‌آباد که در پنج کیلومتری شمال کاشان قرارگ رفته، دارای صد اثر تاریخی از دوره‌های مختلف تمدنی در داخل بافت شهر و بیابان‌های اطراف آن است که می‌تواند فرصت مناسبی برای گردشگری در تعطیلات نوروزی باشد، همچنین کویرگردی به‌عنوان گردش محبوب مسافران تلقی می‌شود که علاوه بر زیبایی‌های طبیعی کویر، می‌توان سازه‌های تاریخی و قلعه دیدنی را در فاصله کوتاهی از این شهر مشاهده کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه