جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23554
منتشر شده در یکشنبه, 07 اسفند 1401 11:43
تعداد دیدگاه: 0
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور خبر داد؛

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: سیاست‌های جدید وزارتخانه در زمینه تقویت صنایع دستی موجب صدور ابلاغیه مهم نهاد ریاست جمهوری نسبت به ایجاد بازارچه صنایع دستی در مبدا و ورودی شهرستان ها شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مریم جلالی دهکردی در حاشیه افتتاح دبیرخانه شهر ملی نساجی در کاشان در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم نوروز ۱۴۰۲ شاهد رونق بازارهای صنایع دستی در ورودی شهرها باشیم تا اشتیاق تقاضا و تولید را با هم داشته باشیم.

وی در مورد سفر ارزیاب های شورای جهانی صنایع دستی به کاشان تصریح کرد: این گروه ارزیاب برای چهار پرونده صنایع دستی رشت، عبابافی بوشهر، کپوی دزفول و نساجی سنتی کاشان که پرونده آنها در شورای عالی صنایع دستی تکمیل شده به ایران سفر کرده اند.

جلالی دهکردی در مورد اهمیت جهانی شدن شهرها در حوزه صنایع دستی گفت: این موضوع نگاه سیاست گذاران، برنامه ریزان، تنظیم گران و تصدی گران توسعه و پیشرفت را جلب می کند.

جلالی دهکردی با ابراز امیدواری برای طی کردن مسیر پیشرفت برای اتصال توسعه به صنایع دستی خاطرنشان کرد: در بسیاری از ارزیابی های شاخص ها توسعه، اشتغال و زنجیره ارزش مهم است و امیدواریم کاشان برای تولید، بسته بندی، توزیع و بازاریابی محصولاتش در منطقه و جهان بیشتر تلاش کند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه