پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2309
منتشر شده در دوشنبه, 20 مهر 1394 20:59
تعداد دیدگاه: 0
به بهانه انتخاب آیت الله رحیمیان به عنوان چهره ماندگار تبلیغی؛

در سومین همایش چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان از آیت الله شیخ یداله رحیمیان دستجردی تجلیل شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، بیش از آن که چهره اش برای اصفهانی ها آشنا باشد، صدایش یادآور خاطرات زیادی برای آنهایی است که دقایقی پیش از اذان ظهر مسایل فقهی را از رادیو اصفهان دنبال می کردند. حدود...

در سومین همایش چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان از آیت الله شیخ یداله رحیمیان دستجردی تجلیل شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بیش از آن که چهره اش برای اصفهانی ها آشنا باشد، صدایش یادآور خاطرات زیادی برای آنهایی است که دقایقی پیش از اذان ظهر مسایل فقهی را از رادیو اصفهان دنبال می کردند.
حدود 25 سال شهروندان که سئوال شرعی داشتند با تلفن مسایل خودرا مطرح و آیت الله نیز با صدای بم، شمرده شمرده و با ادبیاتی ساده و همه فهم با دقتی بالا پاسخ می داد.
حالا آیت الله 94 ساله است و توان بسیاری از فعالیت های روزانه اش را ندارد،اما خودش می گوید روزگاری که جوان بوده در شب های ماه مبارک رمضان در دو مسجد مراسم احیا برپا می کرده و حدود 4 ساعت دعا می خوانده است.
کشاورز زاده ای که در سال های ابتدایی قرن حاضر به همراه پدرش به کشاورزی می پرداخت، خیلی زود جذب مدارس آموزش مسایل دینی شد و چیزی نگذشت که توانست از محضر اساتیدی همچون سید محمد حسین شریعت درچه ای، شیخ محمد حسن عالم نجف آبادی، ملا حسین علی صدیقین، عبدالحسین طیب و سید حسین خادمی بهره بگیرد و از سال های ابتدایی نهضت انقلابی امام خمینی(ره) به عنوان یکی از شاگردان و همراهان ایشان در محضر این عارف وارسته و نستوه به مبارزه بپردازد.
حالا آیت الله رحیمیان که حدود هشت دهه از عمر خود را به آموزش مسایل دینی اختصاص داد و حدود هفت دهه از این عمر را به عنوان امام جماعت مساجد اصفهان فعالیت مذهبی نمود، از بیشتر مراجع عظام تقلید جهان تشییع اجازه تصرف در وجوهات شرعیه دارد که تمام این اجازات را در زمینه پرداخت شهریه به طلاب صرف نموده است.
اجازه ای که به این آسانی به کسی داده نمی شود و مهم تر ازآن ، این که آیت الله اجازه نقل روایت ازعلمایی چون امام خمینی(ره)،علامه امینی، آیات عظام تقلید بهجت،بروجردی،مکارم شیرازی و فاظل لنکرانی دریافت کرده بود.
مجوزی که نشان از دقت بالا در امور دینی و امین بودن وی دارد.
حالا این عالم وارسته از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان سومین چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان معرفی و هرچند به علت کهولت سن توان سخنرانی نداشت، اما حدود 3 ساعت در این همایش که درسالن اهلبیت(ع) برگزار شد نشست و با یاران و شاگردان خود خوش و بش کرد.
همراهانی که حدود 9 دهه از زندگی آیت الله، وی را همراهی کردند و حتی وقتی برای اولین بار در سال 1343 توسط ساواک دستگیر و بازداشت شد، وی را تنها نگذاشتند.
شاید بتوان یکی از نقاط قوت این همایش را زمان برگزاری آن دانست؛ زمانی که هنوز آیت الله در قید حیات است و این ویژگی یکی از ویژگی های معدود همایش های اینچنینی درباره بزرگان و افراد شاخص و تاثیرگذار است.

  • خوشحالم که این همایش در قید حیات ایشان برگزار شد

آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز ضمن اشاره به این موضوع در حاشیه این همایش و در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت:این که چند سالی است که در زمان حیات علمای شاخص اصفهان از آنان تقدیر می شود، اقدام بسیار خوب و پسندیده ای است که این اقدام توسط دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان صورت می گیرد.
وی اظهار کرد:این نمونه تقدیر و تجلیل ها نمونه بارز آیه شریفه "من لم یشکر المخلوق ، لم یشکر الخالق" است و اگر انسان روحیه تشکر از بنده خدا را نداشته باشد، مطمئنا خدا را نیز شاکر نخواهد بود.
آیت الله طباطبائی نژاد با تاکید بر شخصیت وارسته و مذهبی آیت الله رحیمیان خاطرنشان ساخت:مردم اصفهان حدود ربع قرن است که صدای این عالم دینی را از رادیو شنیدند و آقای رحیمیان مسایل فقهی را بسیار ساده و به زبان شیوا و همه فهم بیان می کرد.

  • آقای رحیمیان امین منبر است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان این که اهل منبر باید امین و امانت دار این رسانه مقدس باشند گفت: آقای رحیمیان در طول فعالیت دینی خود توانست شان این رسانه را به خوبی حفظ نماید و خدمات زیادی به شهر و شهروندان اصفهانی داشته باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به رشد تکنولوژی و توسعه ارتباطات نمی توان منکر تاثیر بالای منبر در توسعه فرهنگ تشیع شد و آیت الله رحیمیان به خوبی از منبر برای توسعه و گسترش فرهنگ شیعی استفاده نمود.
بنا بر این گزارش ، سومین همایش چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان با قرائت پیام آیت الله العظمی مظاهری ، مرجع تقلید عالم تشیع و رئیس حوزه های علمیه استان اصفهان به پایان رسید.

نوشتن دیدگاه