شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22306
منتشر شده در دوشنبه, 11 مهر 1401 16:53
تعداد دیدگاه: 0
معاون صنایع‌دستی کشور:

معاون صنایع‌دستی کشور در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی گردشگری، صنایع‌دستی و صنعت هتل‌داری در نشست مشترکی با جامعه هتل‌داران اصفهان از ایجاد اتاق ایرانی با چیدمان صنایع‌دستی در هتل‌های استان خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری  تحلیلی همراز، مریم جلالی با اعلام این مطلب گفت: اصفهان شهر جهانی صنایع‌دستی است و متأسفانه آن‌گونه که باید در هتل‌های این شهر که بیشترین زمان اقامت را گردشگران در این اماکن دارند به معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این دیار کهن پرداخته نشده، لذا در این نشست مقرر شد تا علاوه بر استفاده از صنایع‌دستی در محوطه‌های هتل، اتاق‌هایی نیز با عنوان اتاق ایرانی ایجاد شود که تمام وسایل و تزیینات این اتاق‌ها از صنایع‌دستی ایرانی باشد، تا روایتی شیرین از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این مرزوبوم را برای گردشگرانی که در این اتاق‌ها اقامت می‌کنند، روایت کند.

معاون صنایع‌دستی کشور ادامه داد: به‌ منظور تحقق این مهم، مقرر شد تا کارگروهی به‌منظور هماهنگی‌های لازم بین هتل‌ها برای ایجاد این اتاق‌ها تشکیل و طرح‌های پیشنهادی به این کارگروه به‌منظور تصویب و اجرا ارسال شود.

جلالی افزود: در این نشست مقرر شد تا کارگروهی مشترک با حضور معاونت صنایع‌دستی استان و جامعه هتلداران به‌منظور بازدید از رونق خانه‌های صنایع‌دستی و قرار گرفتن این اماکن در فهرست تورهای گردشگری به‌منظور بازدید گردشگران ایجاد شود.

او تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام‌ شده امید می‌رود در کوتاه‌ترین زمان شاهد حضور پررنگ صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصفهان به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی در هتل‌های این شهر به‌ویژه هتل‌های ۴ و ۵ ستاره استان به‌عنوان پیشتازان این طرح باشیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه