پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21263
منتشر شده در دوشنبه, 18 بهمن 1400 13:53
تعداد دیدگاه: 0
به یک مدیر قوی فرهنگی برای حوزه هنری شدیداً نیازمندیم

حوزه هنری کاشان و نه جامعه هنری کاشان در دوسال گذشته تعطیل بوده و برخی از مدیران و هنرمندان تازه یادشان آمده که حوزه هنری هم وجود داشته است و به تعطیلی آن اعتراض دارند و از فرماندار جدید منصوب شده دکتر محمد شریف زارعی می خواهند که نسبت به بازگشایی مجدد حوزه هنری اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از سراج؛ هنرمندان واقعی هیچوقت بیکار نمی نشینند اما در حوزه هنری هستند افرادی که درب را می بندند و بیکار می نشینند.

برخی ادارات و دفاتر بود و نبودشان فرقی ندارد و تاثیر آنچنانی در روند زندگی مردم نمی گذارند و نمونه اش را مشاهده می کنید که حوزه هنری است که در دوسال گذشته تعطیل بوده است اما کار هنرمندان تعطیل بردار نیست.

از این حوزه هنری در دوسال گذشته هیچ خبری اطلاع رسانی نشده است و آخرین خبر مربوط به ۱۳۹۸/۰۶/۱۷ است که دکتر مرتضایی فرماندار سابق دولت روحانی گفته بود:مدیران فرهنگی برای بهره مندی از توان هنرمندان بومی برنامه ریزی کنند .

به بهانه های همچون هنرمند بومی و غیر بومی ،مدیران بومی و غیر بومی ناکارمد ها همچنان بر سر کارها هستند و دیدیم که در این دوسال با وجود مدیران بومی کاری صورت نگرفت. 

وقتی هیچ خبری از یک مکان یا اداره یا سازمان توسط رسانه ها منتشر نمی شود،وقتی جنب و جوشی دیده نمی شود،وقتی درب به روی مراجعین بسته باشد این بدین معنا است که هیچ کاری صورت نمی گیرد زیرا اگر فعالیتی صورت می گرفت حتما اطلاع رسانی می شد و مردم می دیدند،پس نتیجه می گیریم که این حوزه هنری تعطیل است البته بسیاری دیگر نیز از ادارات و سازمان ها نیز با این توضیح تعطیل هستند.

با تغییر دولت و روی کارآمدن استاندار جدید دکتر مرتضوی و فرماندار جدید کاشان دکتر شریف زارعی قطعاً شاهد تغییرات اساسی در مدیریت های فرهنگی ،هنری،اجتماعی و اقتصادی خواهیم بود و شعاردولت تغییر و تحول به نفع مردم است و پیشنهاد می شود که این تغییرات را از ناکارمدترین ها شروع کنند که تعلل در کار خیر جایز نیست.

در توضیح اینکه کار حوزه هنری چیست اینگونه بخوانید که :حوزه هنری استان اصفهان به عنوان یکی از نهادهای (به اصطلاح) موفق و موثر در جهت فراهم ساختن زمینه رشد و شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و متعهد به ارزش های انقلاب اسلامی در سال 1371 فعالیت خود را آغاز نمود که البته در کاشان این فعالیت ها نمودی نداشته است.

این مجموعه بیش از دو دهه است که با هدف زمینه سازی رشد استعدادهای هنری جوانان و الگوگیری آنان از هنرمندان متعهد و ارزشی و همچنین تولید آثار فاخر هنری فعالیت می کند که در کاشان تعطیل است.

عمده ترین فعالیت های حوزه هنری در قالب فعالیت های آموزشی و تولیدی در رشته های ادبیات، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی(خط، نگارگری، گرافیک، کاریکاتورو...)، هنرهای تصویری (فیلم، عکس، انیمیشن و...)، موسیقی، ادبیات دوران دفاع مقدس و... در استان اصفهان(بجز کاشان، مهد هنر و فرهنگ) انجام می شود.

بسیاری از هنرمندان با زبان شعر، نثر، کنایه و با هر ابزاری که در اختیار داشتند تصریح کردند که خواستار بازگشایی حوزه هنری و انتخاب مدیری فرهنگی و قوی هستند و نسبت به این موضوع اعتراض خود را نشان دادند اما صدای آنها در این دوسال شنیده نشد که نشد گویی آنان وجود نداشتند و همچنان فعالیت های حوزه هنری کاشان تعطیل است.

این بی مهری ها به هنرمندان کاشانی روانیست و لازم است که اقدام و عملی و فکری برای این قضیه صورت گیرد تا این هنرمندان احساس کنند که فعالیت های آنان دیده می شود و حرف های آنها شنیده می شود./

 

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه