جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21193
منتشر شده در جمعه, 01 بهمن 1400 10:20
تعداد دیدگاه: 0
در صورت برگزاری حراجی؛

دبیر مجمع مطالبه گران اصفهان طی نامه ای رسمی به نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان خواستار ممانعت از برگزاری یک حراجی در اصفهان شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در این نامه بیان شده که قرار است یک حراجی آثارهنری در روز اول بهمن ماه در هتل عباسی اصفهان برگزار شود که بر اساس خبرهای رسیده ارزش ریالی یکی از تابلو های نقاشی آن 700 میلیارد ریال و برخی از مجسمه های به فروش گذاشته، بین 200 تا 500 میلیارد ریال می باشد، لذا با توجه به این که مردم این شهر اکنون با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، برگزاری این دست حراجی ها چه معنی و مفهومی می تواند داشته باشد؟

دبیر مجمع مطالبه گران استان اصفهان در این نامه از امام جمعه اصفهان خواسته تا در خطبه های نماز جمعه نسبت به این موضوع تذکر دهد و مسئولان را از برگزاری مراسم اشرافیگری اینچنینی بر حذر دارد.

همچنین در انتهای نامه، بیان شده است که اگر جلوی این حراجی گرفته نشود، مطالبه گران اصفهانی و جوانان انقلابی از ساعات اولیه برگزاری این حراجی، مقابل درب هتل عباسی تجمع خواهند کرد.

سید امیر هاشمی نژاد دبیر مجمع مطالبه گران استان اصفهان با اشاره به این که هنر زبان بین المللی اقوام و نسل ها است و این مجمع هرگز با هنر به ویژه هنر اصیل ایرانی - اسلامی منافاتی نداشته و ندارد، گفت: نگرانی این مجمع از برگزاری چنین مراسمی است آن هم در دوره ای که بسیاری از مردم اصفهان در سختی و مشقت گذران زندگی می کنند.

وی بیان کرد: این رسم معرفت نیست که مردم در تنگدستی باشند و حتی تعدادی از همشهریان ما در این سرما بی خانمان و بی سرپناه باشند، ولی در گوشه ای دیگر از شهر شهیدان چنین حراجی هایی برگزار شود./

 

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه