جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1701
منتشر شده در شنبه, 16 اسفند 1393 22:38
تعداد دیدگاه: 0
مرجع عالیقدرجهان تشیع:

رئیس حوزه علمیه اصفهان: اگر تجمل‌گرا نباشیم، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: اگر تجمل‌گرا نباشیم، دشمن هیچ غلطی در تحریم‌ها نمی‌تواند بکند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از دفتر حضرت آیت‌الله العظمی حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه سلسله مباحث خود...

رئیس حوزه علمیه اصفهان:
اگر تجمل‌گرا نباشیم، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: اگر تجمل‌گرا نباشیم، دشمن هیچ غلطی در تحریم‌ها نمی‌تواند بکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از دفتر حضرت آیت‌الله العظمی حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه سلسله مباحث خود اظهار داشت: خدمت کردن به خلق خدا، بیست حج مقبول و مبرور دارد و ثواب زیادی باربر آن است، به خاطر این است که به فکر یکدیگر باشیم، حوائج دیگران را مقدم بر حاجت خودمان بدانیم و گرفتاری‌های دیگران مقدم بر گرفتاری خودمان باشد. نتیجه‌اش یک اقتصاد سالم است، یعنی همه در رفاه می‌شوند. از نظر خوراک و پوشاک و مسکن و ازدواج در رفاه‌ هستند و رفع فقر می‌شود؛ البته اینکه می‌گویم، وقتی است که خوراک و پوشاک و مسکن و ازدواج اسلامی باشد و تجمل‌گرایی نباشد.

مظاهری ادامه داد: اگر به‌راستی رابطه با مردم محکم باشد و بتوانیم قانون مواسات را پیاده کنیم، آنگاه خرج واجب را خدا می‌دهد. خدا برج نمی‌دهد و تجمل‌گرایی و ازدواج و خانه و خوراک و پوشاک غریب و عجیب را نمی‌دهد و اگر این‌ها نباشد، خدا خرج را می‌دهد و آنگاه رفع فقر از اسلام عزیز و از مسلمان‌ها و تشیع می‌شود. همچنین این خیلی واضح است و خیلی فرمول‌های اقتصادی و درس اقتصاد نمی‌خواهد، بلکه هم تجربه به ما می‌گوید حتماً چنین است و هم ‌فکرهای سرانگشتی می‌گوید.

وی ادامه داد: اگر تجمل‌گرایی از عروسی‌ها برداشته شود، آنگاه همه دخترها شوهردار و پسرها زن‌دار می‌شوند، اما در وقتی‌ که مهریه زشت، مثلاً هزار سکه بهار آزادی هست و آن ولیمه‌های شرم‌آور که خدا از این ولیمه‌ها غضب دارد، در بین مردم رواج دارد، معلوم است الآن هر دختری بخواهد عروسی کند، دست‌کم باید صد میلیون داشته باشد. یا یک پسر باید دو برابر این داشته باشد و الاّ برمی‌گردد به اینکه الآن از هر پنج ازدواج یک طلاق هست. وقتی آمارگیری می‌کنیم، خواهیم دید که از تجمل‌گرایی یا از طرف آقا یا خانم یا هر دو است. آنگاه بدبخت می‌شویم و دشمن می‌تواند تحریم اقتصادی کند و ما را فلج کند و الاّ اگر تجمل‌گرا نباشیم، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند: «عَزَّ مَن قَنِعَ و ذَلَ مَن طَمِع»

مظاهری یادآور شد: اگر به راستی قناعت باشد، یعنی اقتصاد اسلام پیاده شود، آنگاه دشمن هر که باشد ولو دنیا باشد، هیچ کاری نمی‌تواند بکند. در آن هشت سال جنگ دنیا هرچه توانست به سر ما آورد. من یادم هست که در اواخر جنگ، نفت بشکه‌ای پنج دلار شده بود، اما جنگ تعطیل نشد و مردم هم از گرسنگی نمردند و خبری نشد و توانستند در مقابل دنیا قد علم کنند تا جنگ را تمام کنند. دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، بلکه خودمان می‌توانیم بد کنیم و اقتصادمان را مریض کنیم. الآن تجمل‌گرایی اقتصاد ما را مریض کرده و تحریم اقتصادی توانسته کار کند و حسابی اقتصاد را مریض کرده و بالاتر از این دو، حیف ‌و میل‌هاست که حسابی اقتصاد را مریض کرده است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: ما باید خیلی مواظب باشیم، این قانون مواسات، قانون عجیبی است و از اوجب واجبات است و از افضل فضائل است و انسان را عاقبت‌به‌خیر می‌کند و اولادش را عاقبت‌به‌خیر می‌کند. انسان را بانشاط می‌کند و عمر و مالش را پربرکت می‌کند و اولادش را پربرکت می‌کند و اینکه خدا به او توفیق می‌دهد که بتواند درخت رذالت را از دل بکند، باید حسین‌وار در صحنه بیاییم، آنگاه همه‌ چیز تمام می‌شود. یعنی باید شیعه حسین باشیم و به امام حسین «سلام‌الله‌علیه» بخوریم. یک در هزار مصائب حسین را برای مردم متحمل شویم. آنگاه همهٔ کارها درست می‌شود.

نوشتن دیدگاه