چهارشنبه 29 فروردين 1403, Wednesday 17 April 2024, مصادف با 8 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1635
منتشر شده در جمعه, 01 اسفند 1393 20:16
تعداد دیدگاه: 0
از مقابل خانه هنرمندان اصفهان؛

همراز: پیکر منتقد و کارگردان سینما صبح روز دوشنبه از مقابل خانه هنرمندان اصفهان تشییع می شود. یکی از نزدیکان زاون قوکاسیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: به دنبال فوت زاون در ساعت 2 و 5 دقیقه روز جمعه برادران و خانواده وی از آمریکا به ایران سفر می کنند و قرار است این هنرمند...

همراز:پیکر منتقد و کارگردان سینما صبح روز دوشنبه از مقابل خانه هنرمندان اصفهان تشییع می شود.

یکی از نزدیکان زاون قوکاسیان در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: به دنبال فوت زاون در ساعت 2 و 5 دقیقه روز جمعه برادران و خانواده وی از آمریکا به ایران سفر می کنند و قرار است این هنرمند نام آشنای کشور روز دوشنبه از مقابل خانه هنرمندان به سمت کلیسای مریم مقدس درجلفا تشییع و پس از آن پیکرش در آرامستان ارامنه اصفهان آرام بگیرد.

وی اظهار کرد:زمان دقیق تشییع این هنرمند اصفهانی صبح روز شنبه و پس از هماهنگی با خانواده وی قطعی می شود.

زاون قوکاسیان که مدتی در بیمارستانی در «اتریش» تحت درمان بود و اوایل بهمن ماه به ایران بازگشته بود، ظهر امروز در منزلش در اصفهان از دنیا رفت.

وی به دلیل عوارض ناشی از سرطان معده به مدت چهار ماه در بیمارستانی در وین تحت درمان بود.

زنده‌یاد قوکاسیان سه هفته پایانی عمر خود را در منزل شخصی‌اش سپری کرد و به گفته‌ حسن صفدری نویسنده و یکی از دوستان‌اش؛ پیکر او در سردخانه قبرستان ارامنه اصفهان نگهداری می‌شود تا برای خاکسپاری او برنامه ریزی صورت بگیرد.
 زاون قوکاسیان متولد 1329 اصفهان  و فارغ‌التحصیل شیمی از دانشگاه اصفهان بود. وی سال ۱۳۵۰ فیلمسازی آماتوری را با فیلم‌های ۸ م. م در سینمای آزاد آغاز کرد و مدتی سرپرست سینمای آزاد اصفهان بود. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به نشر کتاب‌های سینمایی اشاره کرد.

وی به عنوان مدرس در دانشگاه‌های سوره تهران ، سپهرو فرهنگ و هنراصفهان مشغول به تدریس سینما بود.

 

نوشتن دیدگاه