جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14645
منتشر شده در جمعه, 04 مهر 1399 00:41
تعداد دیدگاه: 0

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیر (صادق) کفشدارطوسی فرزند جواد متولد سال 1341در مشهد...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیر (صادق) کفشدارطوسی فرزند جواد متولد سال 1341در مشهد بود. او سه برادر  و سه خواهر داشت و خودش فرزند چهارم خانواده بود. جوان شوخ طبع و خونگرمی بود و خیلی زود باهمه ارتباط می‌گرفت. اولین بار در دوران سربازی بود که راهی مناطق جنگی شد. اما پس از اتمام سربازی طاقت نداشت که در خانه بماند. این بار داوطلبانه به جبهه اعزام شد و نهایتا در هفتم مهرماه سال 1362 در جبهه‌های غرب کشور یعنی در کامیاران سنندج به شهادت رسید. شهید کفشدار طوسی در هنگام شهادت، 21 سال سن داشت.

قسمتی از وصیت نامه شهید صادق کفشدار طوسی در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

من صادق کفشدار طوسی به احدیت خدا و فرستاده بر حقش حضرت محمد صلی الله علیه و آله و مولایم علی بن ابیطالب(ع) و یازده فرزند گوهر بارش تا حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه ایمان داشته و سوگند یاد می‌کنم و همینطور به نائب بر حق امام زمان عجل الله تعالی فرجه امام خمینی با روشنی دل ایمان داشته‌ام. این وصیت نامه وقتی به دستتان می‌رسد که من دیگر در بین شما نیستم.

پدر و مادر عزیزم هرچند شما را اذیت کردم ولی فکر کنم پسر نسبتاً اهلی بودم و کمتر کسی از دست من ناراحت است. امیدوارم مرا به بزرگی خودتان ببخشید. در مرگ من ضعف از خودتان نشان دهید که دشمنان اسلام و امام خمینی شادی کنند. با پایداری و صبر خود نشان دهید که از مرگ من در راه خدا راضی هستید. چون امانتی بودم در پیش شما که باز شما به مبدا اصلی آن که خداست برگرداندید. آن هم با مقام شهادت که آرزوی هر کس است و همان طوری که قرآن مجید می‌فرماید: «مپندارید آن‌ها که در راه خدا شهید شده‌اند، مرده‌اند بلکه زندگانی هستند که در پیش خدا روزی می‌خورند.» شما هم مرا مرده مپندارید چون من همیشه و در همه جا در کنار و پهلوی شما هستم.

هم اینکه بر روی سنگ قبرم ناکام ننویسید چون من به کام و آرزویم رسیدم. به آن هدف اعلی که آرزوی هر کس است، رسیدم. هر چند در سنین پایین بودم ولی چه بهتر در این سن کم که گناهانم کمتر است بمیرم. آن هم مردن در راه خدا. خواهران من! مهمی که از شما می‌خواستم این است که حجاب خودتان را به بهترین وجه حفظ کنید و پیرو امام و خطش باشید و نگذارید کسی شما را سرزنش کنند که چرا گذاشتی پسرتان به جبهه برود که شهید شود که اگر چنین گفتند قاطعانه جوابشان را بدهید.

نماهنگی از عکس‌های این شهید دفاع مقدس در ادامه قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه