جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14204
منتشر شده در یکشنبه, 09 شهریور 1399 09:17
تعداد دیدگاه: 0
تصمیم به‌موقع و به‌هنگام، درس بزرگ عاشوراست؛
تصمیم-به‌موقع-و-به‌هنگام،-درس-بزرگ-عاشوراست-نوری-که-خاموش-شدنی-نیست

حجت‌الاسلام محمد سعیدی‌آریا استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با...

حجت‌الاسلام محمد سعیدی‌آریا استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مهم‌ترین درس‌ها و عبرت‌های جریان عاشورای حسینی گفت: وقتی به ماجرای امام حسین علیه‌السلام نگاه می‌کنیم افرادی را می‌بینیم که به واسطۀ عدم بصیرت و اینکه نمی‌دانستند امام حسین علیه‌السلام را باید چه زمانی یاری کنند، ایشان را تنها گذاشتند و در نتیجه کار از کار گذشت و شهادت آن حضرت به شکلی فجیع رخ داد.

وی افزود: بر همین اساس یکی از مهم‌ترین درس‌های این جریان، این است که باید اهل بصیرت بود و به موقع و به هنگام تصمیم گرفت، باید درس بگیریم که نسبت به امام زمان خود مطیع باشیم. ممکن است که مال و ثروت و یا وعده‌های دنیایی ما را از مسیر امام و ولیّ زمانۀ خود دور و دورتر کند. 

این کارشناس مسائل خاطرنشان کرد: اگر با امام عالم همراه باشیم و هزار و چهارصد سال هم بگذرد، نام و یادمان همچنان زنده است، در حقیقت چون نام و یاد امام زنده است، نام و یاد پیروان حقیقی او نیز ماندگار است، آن زمان است که همۀ عالم دعاگوی ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام سعیدی‌آریا گفت: از ماجرای امام حسین علیه‌السلام درس می‌گیریم آنهایی که با امام حسین در آن دوران مخالفت کردند و حتی به نبرد به آن حضرت پرداختند، خار و خفیف شدند و با اکنون با گذشت هزار و چهارصد از آنها به بدی و لعن و نفرین یاد می‌شود.

وی تأکید کرد: باید باور داشته باشیم که حق پایدار است و ظلم رفتنی است، هر آنچه آنان سعی و تلاش کردند این حق را مخفی کنند، باز نتوانستند «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ». نور امام حسین عالم‌گیر شد، امروز یاد و نام و خلاصه نور امام حسین علیه‌السلام، هدایتگر بسیاری از انسان‌هاست.

* صوت: 

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه