شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13916
منتشر شده در چهارشنبه, 22 مرداد 1399 23:22
تعداد دیدگاه: 0
۷-پروژه-گردشگری-و-صنایع-دستی-در-استان-مرکزی-افتتاح-می-شود

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از افتتاح ۷ گردشگری و صنایع دستی در...

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از افتتاح ۷ گردشگری و صنایع دستی در استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مرزبان روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در اراک، اظهار کرد: از اسفند ماه سال گذشته تأسیسات گردشگری استان به دلیل شیوع کرونا متحمل خسارت بسیاری شده است.

وی ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال میزان خسارات وارد شده به تأسیسات خسارت دیده و حوزه گردشگری شش میلیارد تومان برآورد شده و در حوزه صنایع دستی نیز ۱.۵ میلیارد تومان خسارت ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: برای جبران خسارات وارد شده به تأسیسات آسیب دیده بسته‌های حمایتی و تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده که تعدادی از متقاضیان به بانک معرفی شدند.

وی در خصوص پروژه‌های هفته دولت این اداره کل در استان گفت: در هفته دولت امسال هفت پروژه شامل ۵ پروژه در حوزه گردشگری شامل افتتاح چهار اقامتگاه بومگردی در محلات، خمین، روستای هزاوه و کمیجان و ۲ پروژه در حوزه صنایع دستی شامل ۲ بازارچه در نیم‌ور محلات و کمیجان افتتاح می‌شود.

مرزبان در حوزه صنایع دستی با اشاره به فعالیت بیش از ۸ هزار هنرمند در استان مرکزی که در ۱۱۰ رشته فعالیت دارند، گفت: تاکنون ۱۰ اثر از استان مرکزی مهر اصالت جهانی و ۹۴ اثر نشان ملی دریافت کرده اند.

وی همچنین به احیای هشت رشته صنایع دستی همچون گره چینی، رو دوزی، قفل سازی، سفال برجک و… اشاره کرد.

نوشتن دیدگاه