پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13314
منتشر شده در یکشنبه, 15 تیر 1399 11:21
تعداد دیدگاه: 0
کتاب-quot-رواق-انتظار-quot-منتشر-شد؛-مهدویت-در-رواق-امام-رضا-ع

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) اقدام به انتشار...

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) اقدام به انتشار کتابی با عنوان «رواق انتظار» کرد. این کتاب به قلم رضا اخوی در  10 فصل و با بیش از 50 عنوان چاپ شده است.

نویسنده در فصل اول کتاب، بحث امامت را مطرح می‌کند و امام‌شناسی را مهم‌ترین رکن می‌داند. در فصل دوم با عنوان آب و آئینه به وجود امام عصر(عج) تحت عنوان «آب» و ائمه تحت عنوان «آئینه» پرداخته است. فصل سوم، «آب و آفتاب» نام دارد به این معنا که آب، وجود امام زمان (عج) و آفتاب، وجود مبارک امام رضا(ع) است. در واقع نویسنده در این فصل به مسئله امام زمان(عج) در کلام امام رضا می‌پرازد.

فصل چهارم، رواق‌های مهدوی نام دارد. 10 رواق در این بخش مطرح می‌شود. بحث دعا و وظیفه ما در دوره غیبت از جمله مواردی است که در این بخش آمده است. در بخش‌هایی از این رواق به دعای اول در قنوت امام رضا (ع) اشاره شده که امام هشتم بسیار مقید به بیان آن در قنوت نماز جمعه بوده‌اند و برای ظهور دعا می‌کردند؛ این دعا به این شکل است:

«اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ،وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَ لِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوّ ِکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْ ءٍ قَدیر»

«بارالها، کار ظهور بنده شایسته و خلیفه راستینت (امام مهدی(عج) را اصلاح فرما؛ همان‌گونه که کار پیامبر و فرستادگانت را اصلاح کردی و از فرشتگانت، نگاهبانانی بر او بگمار و از سوی خویش، با روح القدس او را یاری و پشتیبانی فرما. دیده‌بانانی از پیش‌رو و پشت سر همراه وی کن تا از هر بدی، نگاهش دارند. ترس و هراس او را به امن و امان دگرگون ساز که او تو را می‌پرستد و هیچ‌چیز را همتا و همانند تو نمی‌داند، پس برای هیچ‌یک از آفریدگانت، برتری و چیرگی نسبت به ولیّ خودت قرار مده و او را در جهاد با دشمنت و دشمنش اجازت فرما و مرا از یاران او به شمار آور! که همانا تو بر هر کاری توانایی.»

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود به شماره 02188998600 تماس بگیرند.

انتهای‌پیام/

نوشتن دیدگاه