کد خبر: 12061
منتشر شده در چهارشنبه, 20 فروردين 1399 09:01
تعداد دیدگاه: 0
بازدید-از-موزه-مرگ-در-کاسل-آلمان

موزه مرگ در آلمان یکی از عجیب‌ترین موزه‌های جهان است. موزه‌ای که به جای کتیبه‌های سنگی و آثار...

موزه مرگ در آلمان یکی از عجیب‌ترین موزه‌های جهان است. موزه‌ای که به جای کتیبه‌های سنگی و آثار باستانی، می‌توان در آن، وسایل تدفین مربوط به قرون وسطی تا امروز را مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، موزه مرگ در سال ۱۹۹۲ در شهر کاسل آلمان تأسیس شد. هدف از برپایی این موزه، آشنا کردن بازدیدکنندگان با تابو مرگ، فرهنگ کفن و دفن، عزاداری و یادبودها است. این مؤسسه فرهنگی و تاریخی به بازدیدکنندگان، این امکان را می‌دهد تا پدیده مرگ را از راه استدلال، تحقیق و همچنین طنز مورد بررسی قرار دهند. راهنمایان موزه نیز تلاش می‌کنند تا درباره نحوه برخورد با مرگ به بازدیدکنندگان توضیح دهند و پیشنیه و تغییرات فرهنگی و تاریخی این پدیده را نیز برای آن‌ها توصیف کنند. بازدید از این موزه نشان می‌دهد که تغییرات اجتماعی و فرهنگی تا چه اندازه می‌تواند بر شیوه تدفین و عزاداری نیز تأثیر بگذارد.

در بخش نمایشگاه دائمی موزه که مساحتی در حدود ۱۴۰۰ مترمربع دارد، ۲۰ هزار شیء مربوط به دوران قرون وسطی تا به امروز وجود دارد که به تدریج گردآوری شده است. این اشیا که بخشی از تاریخ و فرهنگ کشورهای آلمانی‌زبان را نشان می‌دهد، شامل تابوت، لباس مخصوص تشییع، جواهرات، سنگ قبر، مجسمه‌ها و … است. همچنین در بخشی از نمایشگاه، تابوت‌هایی به شکل خروس و دیگر حیوانات وجود دارد که نشان دهنده، برداشتی غیر جدی از مرگ است. علاوه بر این، در این بخش، ۱۶۵۰۰ اثر گرافیکی مربوط به قرن پانزدهم تا به امروز نیز دیده می‌شود. این آثار شامل تک‌نگاری‌ها، کاتالوگ‌ها و آگهی‌های منتشرشده در نشریات است.

در کنار نمایشگاه دائمی، فضایی برای برگزاری رویدادهای مختلف وجود دارد. مسئولان موزه، میزبان برنامه‌های متعددی در طول سال هستند. این برنامه‌ها گاه، همایش‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی است و گاه به برگزاری تئاتر، کنسرت و یا برنامه‌های طنز ختم می‌شود.

.همچنین در ساختمان موزه، فروشگاه و کافی شاپ نیز وجود دارد. کافی‌شاپ موزه یک حیاط و تراس بزرگ با منظره‌ای از شهر کاسل دارد که بسیاری از بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند