جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11430
منتشر شده در پنج شنبه, 01 اسفند 1398 08:37
تعداد دیدگاه: 0
استاندارسیستان-وبلوچستان-زنان-مهمترین-محور-توسعه-جامعه-هستند

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، مهم ترین...

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، مهم ترین محور توسعه هستند و باید از اثر بخشی و ظرفیت آنان برای رسیدن به توسعه بهره برد.

احمدعلی موهبتی در مراسم جشن "بانوی‌امید"که با حضور مدیران‌کل، مشاورین و جمعی از بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی در تالار خاتم استانداری برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت‌حضرت‌فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها و روز زن وگرامیداشت مقام والای مادر، بر لزوم بهره مندی هدفمند واثربخش از ظرفیت زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه تاکید کرد.

وی افزود: عدم حضور بانوان در عرصه‌های مختلف، توطئه و اندیشه‌ی بدخواهان اجتماع است و هر انسانی درحوزه‌ای که احساس می‌کند می‌تواند اثر گذار و توانمند باشد باید حضور یابد.

وی ادامه داد: اگر می گوییم"فاطمه فاطمه است"دلیلش رسالت روشن و نیکی است که این بانوی برگزیده‌ی دو عالم آن را به خوبی نشر داده است، از این رو باید بانوان در هر عرصه‌ای که هستند اعم از مدیریت های سیاسی و اجتماعی، باید آگاهانه فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به دوم اسفندماه، روز برگزاری انتخابات یادآور شد: در چهار حوزه‌ی انتخابیه استان زنان در کارزار انتخاباتی مشغول رقابت هستند و ۶۰ درصد از بانوانی که داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بودند، صلاحیت‌شان مورد تایید قرار گرفته است.

موهبتی همچنین افزود:حسب دستور رئیس جمهور و با توجه به قانون برنامه ششم توسعه که اختصاص ۳۰ درصد از پستهای سرپرستی و مدیریتی به حوزه بانوان را پیش بینی کرده است،تلاش می کنیم این مهم تحقق یابد و خوشبختانه در استان سیستان وبلوچستان این امر تاحدودی محقق گردیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید مدیران براساس شایستگی انتخاب شوند، افزود: باید در جامعه به فرهنگ‌سازی و ارزشگذاری بر مفاهیمی نظیر کار، جهاد و کرامت انسانی کمک کرد و خوشبختانه بانوان در این حوزه ظرفیت بسیار ارزشمندی را دارند.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه