پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 10236
منتشر شده در یکشنبه, 24 آذر 1398 17:12
تعداد دیدگاه: 0
نشست-«ایران،-مهد-فرهنگ-و-تمدن»-در-ژاپن-برگزار-شد

نشست «ایران، مهد فرهنگ و تمدن» جهت معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان...

نشست «ایران، مهد فرهنگ و تمدن» جهت معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست تخصصی که حدود ۸۰ نفر از علاقه‌مندان و فرهنگ‌دوستان ژاپنی در محل سالن فردوسی رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن حضور داشتند، نسبت به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین سابقه تمدنی مباحث مختلفی ارائه شد.

حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن در سخنانی، گفت: سابقه تمدنی و تاریخی ایران به بیش از هفت هزار سال قبل باز می‌گردد و بیش از ۱۳۰۰ سال نیز روابط تاریخی و فرهنگی ایران و ژاپن است که در سال ۲۰۱۹ نودمین سال آغاز روابط رسمی دو کشور با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و علمی جشن گرفته شد و این روابط همواره صمیمانه و دوستانه بوده است.

وی با بیان برخی از مهمترین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان، به جایگاه و علاقه‌مندی دو کشور نسبت به یکدیگر اشاره کرد و افزود: ملت بزرگ ایران و ژاپن همواره احترام و علاقه ویژه‌ای نسبت به فرهنگ و تمدن یکدیگر داشته و دارند و همین امر موجب شده تا ژاپن‌شناسان ایرانی و ایران‌شناسان ژاپنی فراوان و بزرگی در مسیر ایجاد شناخت هر چه بیشتر دو ملت گام بردارند.

در ادامه، نماهنگی در خصوص طبیعت و گردشگری ایران پخش شد و سپس جوانمردی، محقق دانشگاه توکیو و موریشیما و از همکاران رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن، مباحث جداگانه‌ای در قالب پاورپوینت و فیلم در خصوص ایران و فرهنگ و تمدن اسلامی - ایرانی ارائه کرد.

اجرای زنده موسیقی سنتی ایرانی که توسط هنرمند ژاپنی به اجرا در آمد و برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی و آثار فرهنگی و همچنین نشریات و کتب رایزنی فرهنگی از بخش‌های دیگر این برنامه به مناسبت هفته پژوهش بود.

در پایان نیز به ۱۰ تن از شرکت‌کنندگانی که به سؤالات مربوط به فرهنگ و هنر ایران پاسخ صحیح دادند، جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

نوشتن دیدگاه