چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9222
منتشر شده در دوشنبه, 22 مهر 1398 10:30
تعداد دیدگاه: 0
در صورت موثر نبودن ؛

ذ وب آهن اصفهان در اولین گردهمایی و نمایشگاه تولید کنندگان فولاد در چابهار از 11 تا 13 مهرماه با بر پایی غرفه ای حضور فعال داشت و جمعی از مسئولین و دست اندرکاران صنعت و اقتصاد کشور با حضور در این غرفه از تولید ریل ملی و مقابله با خام فروشی مواد معدنی حمایت کردند .


دکتر مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در بازدید از غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه فولاد چابهار بر ضرورت ممنوعیت واردات ریل تاکید کرد و گفت : نباید کارگران ما به دلیل صادرات مواد خام معدنی بیکار شوند.
قائم وزیر صمت افزود : تعرفه 25 درصدی صادرات سنگ آهن در دوره سه ماهه بازنگری خواهد شد و در صورت عدم موثر بودن افزایش خواهد یافت.
وی در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه و همایش فولاد چابهار نیز گفت: کشور ما برای افق ۱۴۰۴ ایجاد ۵۵ میلیون تن فولاد را هدف گذاری کرده است این در حالی است که بزرگترین شرکتهای فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان به دلیل خام فروشی و صادرات سنگ آهن با کمبود سنگ آهن و مواد اولیه مواجه هستند.
وی تصریح کرد : بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید با خام فروشی مواد معدنی مقابله شود . در واقع باید با ایجاد زمینه های رونق تولید، مواد خام را در کارخانجات داخلی کشور به موادی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم و سپس با صادرات شمش و سایر محصولات فولادی سود آوری و رونق اقتصادی بیشتری برای کشورمان به بار آوریم.
دکتر الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، دکترزهرا سعیدی نماینده شهرستان مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و مهندس علی رجبی مدیر امور بازرگانی منطقه آزاد چابهارنیز از غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه فولاد چابهار بازدید کردند و ضمن حمایت از تولید ریل ملی ، بر مقابله با خام فروشی مواد معدنی تاکید نمودند .

از تولید ریل ملی حمایت می کنیم

دکتر محمدرضا پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه نمایشگاه ماینکس تهران گفت : چندی پیش از کارخانه ذوب آهن اصفهان و تولید ریل در این مجموعه عظیم صنعتی بازدید داشتم و از نزدیک با فرایند تولید این محصول استراتژیک آشنا شدم.  

وی افزود : از محصول ریل که منطبق با آخرین استانداردهای روز دنیا ، دانش فنی و بومی و مشقت فراوان تولید می شود،حمایت همه جانبه داریم. اینکه تولید ملی رها شود و به فکر واردات محصولات باشیم به واقع خیانت به مملکت است و با تمام توان در مقابل چنین اقداماتی می ایستیم و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد از ذوب آهن می خواهیم که مکتوب جهت پیگیری به ما اعلام نماید.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به تعرفه 25 درصدی بر مواد اولیه پرداخت و خاطر نشان کرد : با اصل وضع عوارض موافق هستم و این اقدام هم اکنون صورت گرفته تا در پایش های آتی در خصوص میزان آن تصمیم گیری شود. نگاه مان به سمت تولید داخل و محصولات با ارزش افزوده بالا است.

پور ابراهیمی اظهار داشت : بخش معدن در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب مورد توجه قرار دارد لذا بهره گیری از توان معادن در راستای تامین نیاز داخل و سپس صادرات نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

نوشتن دیدگاه