کد خبر: 8492
منتشر شده در سه شنبه, 12 شهریور 1398 10:40
تعداد دیدگاه: 0
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبرداد؛

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان از نظر تولید و صادرات فولاد در رتبه نخست کشور قرار دارد، گفت: ۱۱ درصد صنعت استان اصفهان صنعت فولاد است که بیش از ۳۶ درصد اشتغال و ۲۲ درصد سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

 ایرج موفق، در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین آلات و صنایع وابسته" اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد در صنایع فولاد و صنایع وابسته برترین استان کشور است.
وی با بیان اینکه اصفهان از نظر تولید و صادرات فولاد در رتبه نخست کشور قرار دارد، گفت: ۱۱ درصد صنعت استان اصفهان صنعت فولاد است که بیش از ۳۶ درصد اشتغال و ۲۲ درصد سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است، ۵۰ درصد فولاد کشور و محصولات فولادی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود، بنابراین مسئولان باید مسیر تولید کنندگان را تسهیل کنند.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت: به دنبال ممنوع شدن صادرات ماده اولیه خام نیستیم، اما زمانی که واحدهای شاخص کشور به خصوص استان اصفهان به این ماده اولیه نیاز دارند باید توجه شود تامین ماده اولیه این واحدها در دستور کار قرار بگیرد و مجوز برای احداث واحدهای جدید صادر نشود در حالی که واحدهای موجود در کمتر از ظرفیت موجود خود کار می‌کنند.
تولید کنندگان داخلی باید بتوانند با رقبای خارجی رقابت کنند
موفق افزود: واحدهای تولیدی موجود علاوه بر اینکه باید با تمام ظرفیت خود کار کنند باید توسعه یابد البته برای تحقق این مهم در ابتدا نیازمند تامین مواد اولیه هستیم؛ چرا با وجود مواد معدنی مورد نیاز در کشور باید در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شویم.
وی اضافه کرد: تشکل‌ها و انجمن‌های فولادی باید حرف واحدی داشته باشند و در یک راستا حرکت کنند و همواره به دنبال این باشیم که بعضی از جریانات از اصفهان آغاز شود و اصفهان در کشور جریان ساز باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: باید توجه ویژه به صادرات داشته باشیم، از طرفی برای واحدهای بزرگ خواستار جلوگیری از صادرات مواد اولیه خام هستیم، اما محصولات واحدهای تولیدی بزرگ باید به صنایع پایین دستی موجود در کشور نیز اختصاص یابد تا مواد اولیه این واحدها نیز تامین شود.
موفق افزود: باید به دنبال اعمال تعرفه‌های بازدارنده برای واردات محصولات فولادی باشیم تا بازار تولیدات فولاد متعادل شود، همچنین بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت فولاد باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.