چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8129
منتشر شده در شنبه, 26 مرداد 1398 12:35
تعداد دیدگاه: 0
رئیس امور فرهنگی فولادمبارکه:

سی و یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف شرکت فولادمبارکه اصفهان در مرکز اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم در حال بر گزاری است.


رئیس امور فرهنگیی و مسئول برگزاری این دوره از مسابقات در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: مسابقات قرآنی در فولادمبارکه با تنوع رشته ها و رده های سنی به صورت سالانه و باشکوه برگزار می شود که می تواند تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگ قرآنی بین کارکنان و خانواده های این مجموعه بزرگ صنعتی داشته باشد.
محمد رضا فروغی ادامه داد: این مسابقات در دومرحله برگزار می شود و محله اول با حضور 6 هزار و 542 نفر از پرسنل و خانواده هاو پیمانکاران داخلی شرکت فولاد در تیر ماه سال جاری برگزارشد که این دوره از مسابقات به صورت صوتی بود.
وی ادامه داد: از این تعداد 5 هزار و 285 نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند و در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.
به نقل از فروغی، این مسابقات در سه رده سنی نوجوان. جوان بزرگسالان در رشته های حفظ. ترتیل، قرائت، اذان و معارف تا برگزار شد که گروه حفط، شامل جز اول، سه جز اول،10 جز اول و حفط جز 30 هست و اینکه رشته های حفظ به صورت ارسال فایل صوتی بوده که در آن 506 نفر به مرحله نهایی یا دوم راه یافتند.
وی ادامه داد: منبع کتب رشته های معارف برای نوجوانان کتاب داستان پیامبران و برای جوانان کتاب کوله پشتی زنگی که برداشتی از 80 حدیث نبوی هست.
این مسول گفت: منبع مسابقات معارف در چهار سطح بوده، که یکی کتاب سیره اخلاقی رفتاری پیامبر و یکی چگونه یک نماز خوب بخوانیم می باشد و همچنین کتاب فائق مهربانی شامل باید های زندگی مشترک. سطح چهار هم تفسیر نمونه جلد یک است، همچنین تعداد نفرات شرکت کننده در این قسمت 2599 نفر از برادران و 2686 نفراز خواهران است.
وی با اشاره به اینکه جمع کل داوطلبان آزمون کتبی 4779 نفر در دوره معارف و دو رشته کتبی و شفاهی برگزار میشود، تصریح کرد: در دوره شفاهی 506 نفر شرکت کننده داریم.
فروغی با بیان اینکه در کنار برگزاری این مسابقات. فرهنگی قرآنی شرکت فولاد برای خانواده های شرکت کنندگان یکسری برنامه های جنبی اجرا می‌کند، افزود: این برنامه ها شامل گروه مهد کودک و جنگ قرآنی برای کودکان و بزرگسالان، غرفه فرهنگی برای امور فرهنگی، مشاوره پزشکی و ایستگاه سلامتی، میز مشاوره مذهبی و پاسخگویی به سولات دینی و اپلیکیشن فرهنگی خانوادگی و برپایی غرفه فروش خیریه و در انتهای برنامه هم پذیرایی انجام می‌شود.

نوشتن دیدگاه