کد خبر: 7898
منتشر شده در دوشنبه, 14 مرداد 1398 12:33
تعداد دیدگاه: 0
یزدی زاده:

با برنامه ریزی های انجام شده در ذوب آهن، طرح های تولیدی ، توسعه ای، بهسازی و نوسازی این کارخانه بزرگ همزمان و هم سو با اهداف شرکت در حال اجراست . تقریبا هیچ جای ذوب آهن اصفهان را نمی توان یافت که شور تولید و اشتیاق توسعه و نوسازی در آن نمود نداشته باشد. گویی کارکنان توانمند و چالاک این شرکت هر...


به نظر می رسد بر اساس نقشه راه شرکت ، هر کسی رسالت ، وظیفه خود را در همراهی با سایرین در ذوب آهن اصفهان به خوبی می شناسد و به درستی به آن واقف است. این رویکرد عمومی همکاران باعث شده هیچگاه در تامین مواد و تجهیزات ، مالی ، نقشه های طراحی و ساخت ، مدیریت پروژه ها فروش و صادرات و ... عرصه را بر خود سخت و بحرانی نبینند. آری، اینجا ذوب آهن است جبهه اول صنعت و مادر با تجربه و دلسوز صنعت ایران زمین .
هفته گذشته مهندس یزدی زاده ، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با همراهی جمعی از مسئولین شرکت برای بررسی پیشرفت و مشکلات پروژه های مسیر سرباره کوره بلند شماره 3 و نوسازی سرندهای قسمت دانه بندی بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی از این دو پروژه بازدید کردند .
پروژه های که با دستان پر توان و ذهن خلاق کارکنان ذوب آهن اصفهان در حال اجرا می باشد در حاشیه این بازدید با تنی چند از همکاران قسمت سرندها گفتگو نمودیم که در پی می آید .
مهندس هوشیار صفاران سرپرست باتری واحد یک بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی گفت : در این پروژه سرندهای یک طبقه جایگزین سرندهای دو طبقه قدیمی شد .
مهندس صفاران افزود: تعویض سرندهای با کمترین توقف در ارسال کک به کوره بلند شماره 2 انجام شد .
وی با بیان این که پروژه تعویض سرند توسط نیروهای داخلی از قسمت مکانیک و برق تولیدات کک و مواد شیمیایی و مدیریت های نت مکانیک ، نت راه ساختمان ، ماشین آلات و ... اجرا شد افزود : چهار عدد سرند به واسطه شرکت مهندسی بازرگانی پرنیان صنعت اطلس خریداری شد و با برنامه ریزی در کمترین زمان ممکن نصب و راه اندازی گردید .
مهندس صفاران تاکید کرد: کلیه اقدامات در تعویض و نصب این سرند اعم از اتوماسیون ، مکانیک، ساختمانی و ... توسط نیروهای ذوب آهنی انجام شد.
سرپرست باتری واحد یک بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی به هزینه بالای تعمیر و نگهداری سرندهای قبلی اشاره کرد و اظهار داشت : با تعویض و نصب سرندهای جدید هزینه نگهداری این سرندها کاهش معنا داری خواهد یافت ضمن این که چهار عدد نوار نقاله نیز حذف شده است .
حمید ابراهیمی مهندس ارشد مکانیک کک و زغال واحد یک و طراح این پروژه گفت : برای نگهداری سرندهای دو طبقه قبلی بالغ بر صد میلیون تومان در ماه باید هزینه می شد .
وی افزود : سرندهای قبلی علاوه بر وزن زیاد و لرزش بیش از حد استاندارد با تجمع کک، کاهش ظرفیت سرند را به همراه داشت .
مهندس ابراهیمی هزینه ماهانه تعویض سرند را بالغ بر شصت میلیون تومان عنوان نمود و گفت : سرندهای جدید معایب سرندهای قبلی را ندارد و با داشتن سرند جایگزین توقفی در ارسال کک به کوره بلند را شاهد نخواهیم بود .
وی ادامه داد : با بهره گیری از قابلیت های سرند جدید، کک بیشتری به کوره ارسال خواهد شد و راندمان تولید افزایش خواهد یافت .
مهندس حامد محمدی سرپرست تعمیرات و نگهداری مدیریت نت مکانیک گفت : با توجه به لزوم جلوگیری از توقف ارسال کک با کیفیت به کوره بلند سرندهایی با تکنولوژی جدید تامین و نصب گردید .
وی با بیان این که با بررسی و پیشنهاد مکانیک بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی و نت مکانیک تعویض سرندها در دستور کار قرار گرفت، افزود : مطابق گراف تهیه شده ، پروژه در سه دوره زمانی هفت ، پنج و سه روزه اقدام شد .
مهندس محمدی با اشاره به عدم توقف ارسال کک به کوره بلند شماره دو در تعویض این سرند ها، گفت : مونتاژ سرندهای قدیمی ، تعویض نوار نقاله K2 ، اصلاح سازه کارگاه و نصب سرندهای جدید اقداماتی بود که در زمانی کمتر از گراف تعیین شده انجام شد .
سرپرست تعمیرات و نگهداری نت مکانیک موفقیت در اجرای این پروژه را حاصل برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی عنوان کرد و از حمایت های مهندس تولائیان و مهندس فرید مختاری قدردانی نمود .
دکتر رشید شادمان مدیرعامل شرکت مهندسی، بازرگانی پرنیان صنعت اطلس که در تامین تجهیزات مورد نیاز این پروژه با ذوب آهن مشارکت داشت ، گفت : شرکت پرنیان صنعت اطلس بیش از 20 سال است که در عرصه تامین تجهیزات صنعتی فعالیت دارد .
دکتر شادمان افزود : همکاری این شرکت با ذوب آهن اصفهان با پروژه تولید آهک آغاز شد .
وی همکاری در تامین پروژه تعویض سرندهای کک سازی را تجربه دیگری در تعامل با ذوب آهن عنوان نمود و گفت : پس از تامین سرندها در تمام مراحل تعویض و نصب از توان نیروهای داخلی استفاده شد به نوعی می توان گفت ذوب آهنی ها سرندهای مذکور را بومی سازی کردند .
دکتر شادمان با اذعان به قابلیت های همکاران در اجرای پروژه های گوناگون گفت : اجرای این پروژه صرفه جویی ریالی چشمگیری در بر دارد .
مدیرعامل شرکت پرنیان صنعت اطلس اظهار داشت : توانایی که از ذوب آهنی ها سراغ دارم ، مطمئن هستم که از قابلیت های هر تکنولوژی بروزی ، بهره می گیرند.