کد خبر: 4529
منتشر شده در سه شنبه, 19 تیر 1397 15:10
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل فولاد مبارکه:

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از به کارگیری تمام توان مدیران این مجموعه برای شکست تحریم ها در این بخش و رفع نیاز داخلی کشور خبرداد و گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگترین واحد فولادسازی کشور و بزرگترین کارخانه فولاد با سهم ۲۲ درصدی در خاورمیانه است.

به گزارش پاگاه خبری تحلیلی همراز، بهرام سبحانی در مراسم افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت همراه بود، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 350 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق شرکت فولاد مبارکه اشتغال زایی شده و در این مدت نیز به طور مداوم این شرکت در حال توسعه بوده، به طوری که بیش از شش هزار میلیارد تومان در کل واحدهای فولادسازی هزینه شده است. وی با اشاره به مصرف آب فولاد مبارکه نیز گفت: از سال ۷۰ تا به امروز مصرف آب این شرکت ۷۵ درصد کاهش داشته است و به ازای تولید هر کیلو فولاد سه لیتر آب نیاز است.
توسعه با پساب
محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز از این که شرکت فولاد مبارکه با استفاده از پساب طرح های توسعه ای خود را پیش می برد، ابراز خوشحالی کرد و گفت: امسال به کشاورزان لنجانی آبی تعلق نگرفت که امیدواریم دولت در این زمینه و برای رفع بی آبی استان چاره جویی کند. وی همچنین لنجان را صنعتی ترین شهر کشور خواند و گفت: دو کارخانه ذوب آهن و فولاد مبارکه مانند دو برادری هستند که یکی پول دار و دیگری بی پول است، از این رو در مواقع بحران این یکی دست آن یکی را می گیرد.
کوهکن اضافه کرد: پیش از این فولاد سبا در اختیار ذوب آهن بود، اما در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه آن را خریداری کرده و در حال توسعه آن است که جای بسی خوشحالی دارد.