پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4499
منتشر شده در جمعه, 11 خرداد 1397 11:47
تعداد دیدگاه: 0

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در خصوص طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرستان‌های لنجان و مبارکه تا کنون 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این پروژه در مراحل پایانی خود قرار دارد.

بهرام سبحانی امروز در رابطه با پیشرفت طرح‌های بازچرخانی آب در این بنگاه فولادی اظهار کرد: کاهش مصرف آب و بهینه‌سازی استفاده از آب در خطوط تولید فولاد مبارکه موضوع جدیدی نیست و از مدت‌ها قبل با پیش‌بینی افزایش مشکلات آبی، برنامه‌ریزی برای حرکت در این مسیر انجام شده بود.

وی در ادامه افزود: از ابتدای بهره‌برداری از فولاد مبارکه تاکنون سیاست‌ها و اقدامات مهمی در راستای کاهش مصرف آب در پیش گرفته شده و بر همین اساس، مصرف آب در خطوط تولید تا 75 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بازچرخانی آب در خطوط تولید خاطرنشان کرد: مصرف آب در تولید کلاف گرم در سال 96 برابر با 4.4 متر مکعب بر تن تولید بود و در سال 97 این عدد به 3.6 متر مکعب رسیده است.

سبحانی طرح جمع‌آوری و تصفیه پساب‌های شهری شهرستان‌های لنجان و مبارکه را یکی از طرح‌های مهم آبی فولاد مبارکه عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه که حدود یک سوم آب مورد نیاز شرکت را تأمین خواهد کرد که گام مؤثری برای جلوگیری از آلوده شدن منابع آب زیرزمینی و آب‌های سطحی منطقه برداشته شد.

وی متذکر شد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش کاهش مصرف آب در خطوط تولید فولاد مبارکه را بیش از 450 میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین تصریح کرد: در خصوص طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرستان‌های لنجان و مبارکه تا کنون 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این پروژه در مراحل پایانی خود قرار دارد.

سبحانی در تشریح پیشرفت این پروژه عنوان کرد: در حال حاضر انتقال و تصفیه پساب‌های شهر مبارکه و صفائیه انجام شده و انتقال پساب شهرهای زرین شهر و ورنامخواست تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده با تکمیل تمامی شبکه، 30 درصد از آب مورد نیاز فولاد مبارکه از این محل تأمین شود.

نوشتن دیدگاه