پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4232
منتشر شده در سه شنبه, 17 بهمن 1396 00:18
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شستا:

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی گفت: تا سال آینده 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی با بانک مرکزی به گونه‌ای تهاتر می‌شود که مشکل بدهی‌های بانکی و تسهیلاتی که شرکت‌های تابعه تأمین اجتماعی دریافت کرده‌اند حل شود، بدین ترتیب تمامی بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن تهاتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی ذوب‌آهن، مرتضی لطفی در آیین افتتاح چهار پروژه تولیدی و زیست محیطی ذوب‌آهن اصفهان شرایط کنونی ذوب‌آهن اصفهان را مطلوب و رو به بهبود دانست و اظهار داشت: تلاشگران و مسؤولان این شرکت با اجماع استفاده از ظرفیت‌های تخصصی ذوب‌آهن اصفهان موفق شده‌اند گام‌های مهمی در جهت کاهش هزینه‌های تولید، کاهش قیمت تمام شده و صرفه‌جویی در هزینه‌های پروژه‌های توسعه‌ای بردارند که حاصل آن در سوددهی این شرکت نمایان شده است.

وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی با ادامه این فعالیت‌ها و تلاش‌ها، امیدواری‌های بسیاری را ایجاد کرده که در سال آینده بتواند به سود بیشتر و مطمئن‌تری دست یابد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) افتتاح چهار پروژه تولیدی و زیست محیطی در ذوب‌آهن را نشانگر حرکت رو به رشد این شرکت دانست و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی که مادر صنعت فولاد کشور است تا اسفندماه امسال 50 ساله می‌شود و این سابقه نیم‌قرنی برکات بسیاری برای صنعت کشور به همراه داشته است، چرا که ذوب‌آهن اصفهان نقش اساسی در توسعه صنعت کشور داشته است.

*بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن با مطالبات تأمین اجتماعی تهاتر می‌شود

وی خبر خوبی برای شرکت‌های تابعه شستا نیز اعلام کرد و بیان داشت: تا سال آینده 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی با بانک مرکزی به گونه‌ای تهاتر می‌شود که مشکل بدهی‌های بانکی و تسهیلاتی که شرکت‌های تابعه تأمین اجتماعی دریافت کرده‌اند حل شود، بدین ترتیب تمامی بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن تهاتر می‌شود و این شرکت می‌تواند از تسهیلات بانکی برای پیشبرد طرح‌های توسعه خود بهره گیرد.

لطفی در ادامه تأکید کرد که شرکت شستا تا پایان سال 98 از بنگاه‌داری خارج شده و سهامداری می‌کند، بدین ترتیب شرکت‌های کوچک به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه راهبردی شستا حضور در بخش‌های بانک، بیمه، معدن و به طور کلی پروژه‌های ملی و بزرگ است و امید دارم با توسعه مراودات بین‌المللی شاهد توسعه این بنگاه‌های اقتصادی باشیم.

* شکسته شدن رکورد تولید کک در ذوب‌آهن

احمد صادقی نیز در نشستی که پیش از آیین افتتاح پروژه‌های مذکور برگزار شد، گزارشی از شرایط این شرکت از جمله وضعیت تولید، پروژه‌های توسعه، کاهش هزینه‌ها، رشد صادرات و ... ارائه کرد.

وی در ادامه گفت: قیمت تمام‌شده محصولات ذوب‌آهن اصفهان از سال 94 تا کنون با وجود تورم طی دو سال، افزایش قیمت زغال سنگ و سایر مواد اولیه کاهش یافته که حاصل بیش از 100 اقدام مدیریتی است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان قیمت تمام‌شده این شرکت نسبت به دیگر واحدهای بزرگ فولادی کشور را بیشتر ذکر و بیان کرد: این امر حاصل این است که ذوب‌آهن که روش کوره بلند برای تولید فولاد دارد، از زغال سنگ و کک به عنوان انرژی‌های اصلی استفاده می‌کند و این مواد اولیه را با قیمت‌های جهانی می‌خرد اما شرکت‌های فولادی که روش احیای مستقیم دارند از یارانه انرژی برخوردار هستند و گاز و برق را بسیار ارزان تهیه می‌کنند، این امر باعث می‌شود رقابت ذوب‌آهن با آن شرکت‌ها در قیمت تمام‌شده عادلانه نباشد.

وی همچنین از موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌های این شرکت در کاهش مصرف آب خبر داد و اذعان کرد: پروژه‌های کاهش مصرف آب با جدیت دنبال می‌شود و در این شرکت کمیته بحران آب نیز شکل گرفته است تا پیش‌بینی‌های لازم برای حفظ تولید در شرایط بحرانی را انجام دهد.

صادقی از شکسته شدن رکورد تولید کک در این شرکت خبر داد و اذعان کرد: با توجه به موفقیت ذوب‌آهن اصفهان در تولید یک میلیون و 200 هزار تن کک در سال جاری، واردات این مواد اولیه به شدت کاهش یافته و به 44 هزار تن رسیده که بسیار مقدار ناچیزی است.

بنا بر این گزارش، در پنجمین روز دهه مبارک فجر، آیین افتتاح چهار پروژه تولیدی و زیست‌محیطی ذوب‌آهن اصفهان با حضور مرتضی لطفی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) و هیأت همراه، سجاد فرماندار لنجان، اسرافیل احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و مدیرعامل و جمعی از مسؤولان این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد.

در این آیین ویژه چهار پروژه ریخته‌گری Beam Blank، بازسازی و اصلاح سیستم غبارگیرهای کنورتورهای بخش فولادسازی، سیستم POST COMBUSTION و آبزدائی از لجن کنورتور و بازگشت آب همراه به سیکل کارخانه افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه