پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4181
منتشر شده در پنج شنبه, 05 بهمن 1396 15:32
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت ذوب آهن:

مدیر شرکت ذوب آهن اصفهان گفت : برای تولید ریل راه آهن به سرمایه در گردش نیاز داریم.

احمد صادقی در نشست مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران و اصفهان با اشاره به اتخاذ سخت ترین استانداردهای تولید ریل از سوی شرکت راه آهن برای تولیدات ذوب آهن گفت:500 تن ریل تولیدی ذوب آهن آماده واگذاری به شرکت راه آهن است .

وی از افزایش 84 درصدی صادرات ذوب آهن خبر داد و گفت:با وجود رکود صنعت ساختمان در داخل این شرکت با تمرکز بر صادرات توانسته در سال جاری 805 هزار تن محصولات فولادی را به کشورهای آسیایی ،آفریقایی و اروپایی صادرکند.

صادقی قرارداد تولید ریل ذوب آهن با شرکت راه آهن را 40 هزار تن عنوان کرد و گفت:ذوب آهن برای تولید این میزان ریل به سرمایه در گردش نیاز دارد و نمی تواند بدون دریافت وجوهی از سوی راه آهن و با تهاتر به تولید این میزان ریل بپردازند.

مدیر شرکت ذوب آهن اصفهان افزود:در سال گذشته برای خرید ریل توسط راه آهن 200 میلیون یورو برداشت از صندوق توسعه ملی تصویب شد که متاسفانه به دلیل مشخص نبودن دقیق ردیف بودجه این شرکت در سایر بخش ها هزینه شده ولی در بودجه سال آینده خرید ریل از ذوب آهن به طور دقیق مشخص شده است.

صادقی شاغلین در ذوب آهن را 13 هزار 953 نفر عنوان کرد و گفت:بر اساس چارت این شرکت باید 6 هزار و 700 نفر مشغول فعالیت باشند که امید است در واحد های جدید این مجموعه این نیروی مازاد مشغول شوند.

وی هزینه سنگین فرآوری سنگ آهن را برای این شرکت بالا دانست و گفت:ایجاد واحدهای فرآوری سنگ آهن در کنار ذوب آهن می تواند به کاهش هزینه های این شرکت کمک کند.
کاهش 12 درصدی برداشت آب از زاینده رود

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان کاهش 12 درصدی برداشت آب از زاینده رود را از دیگر اقدامات این شرکت طی چهار سال گذشته عنوان کرد و گفت :در مصرف کک به عنوان سوخت کوره بلند تلاش کردیم از 320 کیلو به 150 کیلو گرم کاهش دهیم.

صادقی پهنه معدنی برای تامین پایدار سنگ آهن دانبه بندی کارخانه در راستای دستیابی به ظرفیت اقتصادی 5 میلیون تن ،خودداری از خام فروشی و صادرات بی رویه سنگ آهن ،همراستایی توسعه صنایع فولاد با فرایندهای توسعه وظرفیت سازی بهره برداری از معادن،پرهیز از استراتژی ادغام عمودی به سمت فولادسازی شرکت های معدنی ،رفع مشکلات مربوط به سنگ اهن با عیار بالا برای شرکت های فولادساز ،لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه معادن و ایجاد واحد پرعیار سازی سنگ آهن را از درخواست های این شرکت عنوان کرد.

مدیر شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اتخاذ سخت ترین استانداردهای تولید ریل از سوی شرکت راه آهن برای تولیدات ذوب آهن گفت:500 تن ریل تولیدی ذوب آهن آماده واگذاری به شرکت راه آهن است .

نوشتن دیدگاه