پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4180
منتشر شده در پنج شنبه, 05 بهمن 1396 15:29
تعداد دیدگاه: 0
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت:روند مطلوبی در شرکت ذوب آهن برای حل مسایل و مشکلات ایجاد شده است .

 مهدی کرباسیان از پیگیری هفتگی وزیر صنعت ،معدن و تجارت از وضعیت ذوب آهن خبر داد و گفت:گزارش های ارایه شده از این شرکت نشان از قرار گرفتن این شرکت در مسیر صحیح و رو به تعالی حکایت می کند.

وی یکی از چالش های مهم ذوب آهن را نداشتن زنجیره فولاد از معدن تا محصول نهایی برشمرد و گفت:ذوب آهن بایستی سنگ معدن را از یک واحد خریداری و شمش را به واحد دیگر بفروشد و متاسفانه زنجیره معدن تا محصول در این شرکت وجود ندارد.

کرباسیان با اشاره به صدور مجوز تولید 120 میلیون تن طی یک دهه گذشته گفت:با تلاش بسیار توانسته ایم سقف مجوزها را به 85 میلیون تن برسانیم و همچنان بایستی این مجوزها کاهش یابد.

وی با اشاره به تجربه کشور چین در تجمیع واحدهای فولادسازی گفت:واحدهای تولید فولاد چینی کمتر از 20 میلیون تن تولید نمی کنند و عامل اصلی تجمیع این واحدها ،کاهش قیمت تمام شده با هدف رقابت در بازارهای جهانی است .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به صادرات 8 میلیون تن فولاد طی دو سال گذشته گفت:پتانسیل تولید و صادرات این بخش نشان می دهد که ایران می تواند در یک برنامه مدون تا 20 میلیون تن محصولات فولادی به اقصا نقاط دنیا صادر کند.
ایجاد زنجیره فولاد در واحدهای فولادسازی کشور اجرا می شود

کرباسیان تشکیل زنجیره فولاد در وزارت صنعت ،معدن و تجارت را اقدامی موثر و هدفمند برای تقویت واحدهای تولیدی فولاد دانست و گفت:43 درصد گردش مالی 2 هزار میلیارد دلاری فولاد جهان در سال 2016 به حوزه زنجیره فولاد اختصاص داشته است .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت اضافه کرد:زنجیره فولاد در ایران از ابتدا در صنایع فولادسازی مغفول مانده و امیدواریم با همت واحدهای فولادسازی بتوانیم این زنجیره را ایجاد کنیم.

کرباسیان به بحران آب در کشور اشاره کرد و گفت:واحدهای فولادسازی اصفهان تمام توان خود را برای افزایش بهره وری آب به کار بستند و طی چند سال گذشته بیش از 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی داشتند.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت:روند مطلوبی در شرکت ذوب آهن برای حل مسایل و مشکلات ایجاد شده است .

نوشتن دیدگاه