پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4133
منتشر شده در شنبه, 30 دی 1396 16:24
تعداد دیدگاه: 0
25 سال افتخار فولادی؛

جشن ربع قرن فعالیت شرکت فولادمبارکه اصفهان در حالی برگزار شد که آمارها از شکسته شدن رکورد یک صد میلیون تن تولید فولاد در این شرکت حکایت دارد.

در این جشن که پنجشنبه گذشته با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار اصفهان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت فولاد مبارکه و تعدادی از مدیران در این بخش حضور داشتند، بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به این که این شرکت در حال حاضر با سهم 22 درصدی در تولید فولاد منطقه به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته می شود. وی ادامه داد: امروز در دنیا به طور متوسط سالانه یک میلیارد و 600 میلیون تن فولاد تولید می شود که سهم ایران از این میزان 20 میلیون تن است و شرکت فولاد مبارکه تولید نیمی از این بخش را برعهده دارد. سبحانی همچنین از تلاش مجموعه شرکت فولاد مبارکه برای بهبود کیفیت تولیدات و کاهش وابستگی به آب خبرداد وافزود: میزان مصرف آب در شرکت فولاد مبارکه 40 میلیون متر مکعب بوده که این میزان به 25 میلیون متر مکعب کاهش یافته است و در صدد هستیم بازهم آن را کاهش دهیم. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی اضافه کرد: افتتاح پروژه ورزشگاه نقش‌جهان، احداث پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر، کمک به پروژه مصلای امام خمینی(ره)، کمک به خرید تجهیزات موزه دفاع مقدس و اهدای 300 میلیون وجه نقد و 250 کانکس به زلزله‌زدگان غرب کشور از جمله سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه است.
عبور از مرز صادرات 8میلیون تنی
مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو نیز در این نشست گفت: با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی استان اصفهان با مشکل برنامه‌ریزی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: صادرات فولاد کشور در سال 91 به 500 هزار تن هم نمی‌رسید، اما امسال به تولید 8 میلیون تنی در فولاد رسیده‌ایم و در اقتصاد مقاومتی باید به حوزه فولاد توجه ویژه شود. کرباسیان اذعان داشت: در رابطه با فولاد مبارکه بحث آب مسأله اساسی است که با استفاده از تکنولوژی‌های روز صرفه‌جویی در مصرف آب باید صورت گیرد؛ طرح‌های صرفه‌جویی مصرف آب و انرژی در شرکت فولاد مبارکه تاکنون به خوبی محقق شده است. وی با تأکید بر اهمیت الگوی‌گیری از زنجیره تولید شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: زنجیره کامل تولید باید در شرکت‌های بزرگ صنعتی نیز تشکیل شود چراکه صادرات در آن‌ها افزایش یافته و در نتیجه منجر به توسعه و رونق اقتصادی کشور خواهد شد. رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در پایان ابراز داشت: جوانان نباید اشتباهات چندین سال قبل مدیریتی کشور را تکرار کنند و باید با کسب تجربه از گذشته، آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.
مدیران به جوانان اعتماد کنند
محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان نیز در این همایش صنعتی با تأکید بر لزوم کاهش میانگین سنی مدیریتی در استان اصفهان گفت: به همه مدیران استان اصفهان توصیه می‌کنم تا به جوانان بیشتر اعتماد کنند و فضا را برای آنان بیشتر باز کنند چراکه با پایین آمدن میانگین سنی مدیران میزان بهره‌وری به مراتب افزایش خواهد یافت. وی افزود: تلاش‌های بی‌وقفه‌ای در دوران جنگ تحمیلی علی‌رغم درآمد نفتی بسیار پایین در فولاد مبارکه صورت گرفت؛ عزم و اراده مدیران و کارکنان این شرکت نسبت به دهه‌های قبل افزایش یافته و در شناختن مسیر بیش از گذشته دقیق هستند و احساس مسؤولیت می‌کنند. استاندار اصفهان با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه سهم قابل توجهی از صادرات بازار دنیا را از آن خود کرده است، گفت: با توجه به رکود اقتصادی امیدوارم این روند استمرار پیدا کند، تنوع محصولات فولاد مبارکه در بازار جهانی از جمله ویژگی‌های این شرکت است. وی تصریح کرد: عضویت فولاد مبارکه در خانواده بزرگ تولید فولاد دنیا و عضویت در خانواده بزرگ بازار فروش دنیا باعث افتخار این شرکت و جمهوری اسلامی است؛ این شرکت مصرف آب مورد نیاز خود را به یک چهارم کاهش داده و 75 درصد صرفه‌جویی در آب داشته که البته کافی نیست.
جلوی فرار آب را بگیرید
سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز گفت: از استاندار اصفهان تقاضامندم از فرار و هدررفت آب در این استان جلوگیری کند. وی افزود: هنوز پروژه‌های انتقال آب به دیگر استان‌ها انجام می‌گیرد که البته اگر خزانه اصلی آب پر باشد مشکلی در انتقال آب نیست اما وقتی منابع اصلی خالی شده نباید این پروژه‌ها عملیاتی شوند. رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان ضمن تأکید بر حمایت از شرکت‌ سهامی ذوب‌آهن و کارخانه پلی‌اکریل در کنار حمایت از شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت سهامی ذوب‌آهن نیز باید مانند شرکت فولاد مبارکه به جایگاه بین‌المللی بهتری برسد تا افتخاری برای استان و کشور باشد. وی با بیان اینکه باید برای وضعیت کارخانه پلی‌اکریل استان اصفهان نیز فکری شود، خاطرنشان کرد: باید در بهبود کار و کیفیت قابل توجیه کارخانه پلی‌اکریل استان اصفهان تلاش بیشتری کرد.
مدافع حقوق بازنشتگان فولاد هستم
زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:از استاندار اصفهان خواستار اجرای هرچه سریع‌تر طرح احیای زاینده‌رود هستیم که در این زمینه باید از پتانسیل شرکت فولاد مبارکه با شیوه سرمایه‌گذاری توسط این شرکت استفاده شود. وی خاطرنشان کرد: از مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه می‌خواهم تا حمایت بیشتری از بانوان شاغل دارای فرزند زیر 6 سال در این شرکت داشته و امنیت شغلی کارکنان فضای سبز این شرکت را تأمین کند چراکه کارگران رکن اصلی کار هستند نه سرمایه‌گذاران. سعیدی در پایان با اشاره به وضعیت بازنشستگان شرکت فولاد مبارکه اصفهان اذعان داشت: همواره حداکثر تلاش خود را در دفاع از حقوق بازنشستگان صنعت فولاد داشته و خواهم داشت؛ بدیهی است که در بخش صنایع باید استفاده بیشتری از نیروهای جوان و متخصص صورت گیرد.بنا بر این گزارش، شرکت فولادمبارکه 23 دیماه 1371 توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهره برداری رسید و در حال حاضر حدود 2هزار و 800 شرکت در بالا دست زنجیره تامین و هزار شرکت در پایین دست در زنجیره استفاده از تولیدات این شرکت قرار دارند.

نوشتن دیدگاه