پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21069
منتشر شده در سه شنبه, 16 آذر 1400 14:23
تعداد دیدگاه: 0

با تصویب در مجمع عمومی فوق العاده شرکت پالایش نفت اصفهان، سرمايه این شرکت از 76 هزار میلیارد ریال به حدود 139 هزار میلیارد ریال رسید.


به گزارش همراز به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان جلسه مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام شركت پالايش نفت اصفهان با حضور بيش از 69/35 درصد از سهامداران و همچنين اعضاي هيئت مديره و نماينده مؤسسه حسابرسي بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانوني شركت و نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار، به صورت حضوری و مجازی برگزار گرديد. پس از احراز حد نصاب قانوني و با توجه به مفاد ماده 101 اصلاحيه قانون تجارت بهمن طاهریان مبارکه ( نائب رئیس هيئت مديره) به عنوان رئيس جلسه و علیرضا خدایی ساخلو (نماينده شركت آوای پردیس سلامت ) و سیدابوالقاسم توکلی (نماينده شركتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت ) به عنوان ناظرين و صاحب ارجمند (مديرمالي شركت) به عنوان منشي جلسه انتخاب گرديدند. سپس رسميت جلسه توسط رئيس مجمع اعلام شد و منشي جلسه دستور جلسه را مبني بر ارائه گزارش هيئت مديره و بازرس قانوني درخصوص افزايش سرمايه شركت، بررسي و تصويب افزايش سرمايه شركت و اصلاح ماده (5) اساسنامه مرتبط با ميزان سرمايه و تعداد سهام قرائت كرد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در این مجمع گفت: مبلغ افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی زمین های آن، 63 هزار میلیارد ریال بوده است.
مرتضی ابراهیمی، هدف از افزایش سرمایه شرکت را اصلاح ساختار مالی با توجه به مزیت مالیاتی مقرر در ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدمانی کشور و حمایت از کالای ایرانی بیان کرد و افزود: این افزایش سرمایه فاقد جریان ورودی وجه نقد به شرکت بوده و تأثیری بر درآمدهای شرکت نخواهد داشت. وی مجموع زمین های این شرکت را 9 میلیون و 539 هزار 753 متر مربع اعلام کرد .
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان این که پالايشگاه اصفهان از سال 1387 مشمول اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی گردید و به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داد: این شرکت از زمان خصوصی شدن تاکنون 8 بار افزایش سرمایه داشته به طوري كه سرمایه شرکت از 100 میلیون ریال در سال 1387 به حدود 139 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
ابراهیمی در ادامه، چشم انداز شرکت پالایش نفت اصفهان را تبدیل به یکی از هلدینگ های موفق پترو پالایش کشور اعلام کرد و افزود: در این رابطه پالایشگاه اصفهان تاکنون 44 درصد سهام شرکت پتروشیمی اصفهان و 17 درصد نفت سپاهان را خریداري كرده است.
وی با اعلام این که این شرکت در بین شرکت های پالایشی بیشترین فرآورده های نفتی کشور با ظرفيت فرآورش روزانه 375 هزار بشکه نفت خام، حدود 23 درصد از فرآورده‏های نفتی مورد نياز کشور را توليد ميكند، تولید حلال 402، بوتان، آروماتیک های سنگین و نرمال هگزان را به عنوان محصولات جدید این شرکت معرفي كرد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه با بیان این که طرح زیست محیطی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان 95 درصد پیشرفت داشته و سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می ‌رسد گفت: این طرح از سال 1393 توسط متخصصان کشورمان آغاز شد و برای اجرای آن ۳۷ هزار و 830 میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۵۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی تخصیص داده شده است.
ابراهيمی با اشاره به اين كه براساس مصوبه هیئت دولت گازوئيل توليدی پالايشگاه ها بايد به استاندارد بین المللی یورو ۵ ارتقاء یابد افزود: با بهره برداری از طرح تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان میزان گوگرد گازوئیل تولیدی آن به کمتر از 50 PPM خواهد رسيد.
وی همچنین به طرح گوگرد زدایی از ته‌ مانده برج‌ های تقطير (RHU) که با برآورد 15 هزار و 877 ميليارد ريال و 683 ميليون يورو هزینه در حال اجرا بوده پرداخت و گفت: اين طرح با هدف عالي زيست محيطي و اقتصادي در حال اجرا بوده و پيش بينی می شود تا سال 1403 به بهره برداری برسد.

نوشتن دیدگاه