چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20850
منتشر شده در شنبه, 10 مهر 1400 21:41
تعداد دیدگاه: 0
نایب رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران:

نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: اصفهان می تواند قطب نمایشگاه های فولادی کشور باشد و قطعا استقبال خوبی از آن در آینده انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهرداد اکبریان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه متالکس با بیان اینکه اصفهان قطب تولید فولاد کشور است، اظهار کرد: با توجه به شرایط ماه های گذشته از نظر کرونا که باعث کاهش برگزاری نمایشگاه های حضوری شده بود، برگزاری نمایشگاه متالکس خوب بود.

وی افزود: فولاد مبارکه به عنوان یک واحد تولیدی فولادی، به صورت حرفه ای در نمایشگاه ها حضور می یابد و نحوه حضور و برخورد آن با نمایشگاه‌ها باید سرمشق کارخانه ها و شرکت های کوچکتر باشد.

نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: برگزاری نمایشگاه در ایران دو جنبه پیدا کرده است. اول اینکه قطعا ما نیاز به برگزاری نمایشگاه‌ها داریم زیرا نمایشگاه جایی است که ظرفیت های صنایع ما مشخص می شود. بسیاری از شرکت‌ها نیز به صورت انفرادی اقدام به بومی سازی و ساخت قطعات جدید کرده‌اند و یا اینکه نیاز به مواد اولیه و قطعات دارند.

اکبریان افزود: شرایط در ایران هنوز برای اتصال آنلاین این دو بخش به یکدیگر مهیا نیست و بنابراین هنوز هم در بسیاری از مواقع، اتفاقات روز را در نمایشگاه می‌بینیم به همین دلیل وجود اینگونه نمایشگاه‌ها به ویژه برای شرکت‌های دانش بنیان بسیار می تواند مثمر ثمر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دانش بنیان‌ها تکلیفی بر گردن مسئولان دولتی و واحدهای تولیدی در بخش خصوصی نظیر ذوب آهن و فولاد مبارکه برای حمایت وجود دارد که باید به آن عمل شود.

نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: با این حال متاسفانه نمایشگاه ها باید از نظر تعداد و کیفیت نیز ساماندهی شوند تا با یکدیگر تداخل نداشته و تعریف درستی از نمایشگاه ها در کشور داشته باشیم. اصفهان می تواند قطب نمایشگاه های فولادی کشور باشد و قطعا استقبال خوبی از آن در آینده انجام خواهد شد.

نوشتن دیدگاه