چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1929
منتشر شده در یکشنبه, 17 خرداد 1394 01:42
تعداد دیدگاه: 0
با تأیید دیوانعالی کشور این حکم به‌زودی اجرا می‌شود

همراز: حکم پرونده ناظم مدرسه ابتدایی به اتهام آزار و اذیت دانش‌آموزان از سوی دیوانعالی کشور تأیید شد. پرونده‌ جنجالی ناظم یک مدرسه که با شکایت والدین پسربچه‌ای در دادگاه کیفری، تشکیل شده بود به تأیید قضات دیوانعالی کشور رسید. ٢٤ اردیبهشت‌ماه‌ سال ٩٣ خانواده یک دانش‌آموز دبستان پسرانه‌ای در غرب...

 

همراز:حکم پرونده ناظم مدرسه ابتدایی به اتهام آزار و اذیت دانش‌آموزان از سوی دیوانعالی کشور تأیید شد.
پرونده‌ جنجالی ناظم یک مدرسه که با شکایت والدین پسربچه‌ای در دادگاه کیفری، تشکیل شده بود به تأیید قضات دیوانعالی کشور رسید. ٢٤ اردیبهشت‌ماه‌ سال ٩٣ خانواده یک دانش‌آموز دبستان پسرانه‌ای در غرب تهران شکایت عجیبی را در دادگاه کیفری مطرح کردند. آنها در شکایت خود گفتند: «پسر دانش‌آموزشان از سوی ناظم مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.»
با طرح این شکایت، پرونده در اختیار ماموران قرار گرفت و مشخص شد، ناظم مدرسه با تهدید این پسر بچه را مورد آزار و اذیت قرار داده است. همین موضوع کافی بود تا متهم دستگیر شود اما در بازجویی‌ها منکر اتهام خود شد و خود را بی‌گناه می‌دانست. همزمان با این شکایت و در جریان تحقیق از دانش‌آموزان مشخص شد، ناظم رفتار خوبی با چند دانش‌آموز دیگر این مدرسه نداشته است. تا این‌که والدین پسر بچه ١١ساله دیگری نیز با مراجعه به دادگاه علیه ناظم مدرسه به اتهام آزار و اذیت شکایت کردند.با توجه به حساسیت موضوع پرونده برای رسیدگی به شعبه ٧٩ دادگاه کیفری فرستاده شد. بررسی شکایات نشان داد قربانیان بین ٨ تا ١١‌سال سن داشتند. چهارشنبه ٥ شهریورماه آخرین دفاعیات ناظم مدرسه به اتهام آزار و اذیت ٣ دانش‌آموز پشت درهای بسته در دادگاه کیفری تهران برگزار شد. در این جلسه که با حضور یکی از شاکیان و ٢ وکلای شاکی برگزار شد ناظم ٣٣ساله در مقابل قضات شعبه ٧٩ دادگاه کیفری به دفاع از خود پرداخت. اما با توجه به این‌که دلایلی علیه وی وجود داشت قاضی محمدی‌کشکولی رئیس دادگاه پس از شور با قضات دادگاه، متهم را به٢‌سال محرومیت از فعالیت فرهنگی، آموزشی و ورزشی، ٢‌سال تبعید و ١٠٠ ضربه شلاق محکوم کرد.
در حالی که انتظار می‌رفت حکم سنگین‌تری برای ناظم مدرسه اتخاذ شود محسنی اژه‌ای در شصت و هشتمین نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با حکم ناظم مدرسه گفت: «این فرد در دادگاه بدوی محکوم شده اما چون حکم قطعی نیست از بیان جزییات آن معذورم. اما به صورت کلی حدی از تازیانه، ٢‌سال تبعید و محرومیت از برخی مشاغل و فعالیت‌های اجتماعی در حکم وی آمده است.»
تایید حکم پرونده آزار و اذیت
حکم پرونده جنجالی که در آن ناظم مدرسه خودش را بی‌گناه می‌دانست بالاخره بعد از گذشت یک‌سال در دیوانعالی کشور تایید شد. محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در رابطه با این خبر گفت: «رای مربوط به پرونده مذکور که از سوی قاضی کشکولی رئیس شعبه ٧٩ دادگاه کیفری استان تهران صادر شده بود از سوی دیوانعالی کشور تأیید شد. این فرد به ١٠٠ ضربه شلاق، ٢‌سال تبعید و٢‌سال محرومیت از فعالیت فرهنگی و آموزشی محکوم شده بود که پرونده وی به اجرای احکام ارسال شده است.»
براساس این گزارش، رئیس‌کل دادگستری استان تهران پیش از این به ایسنا گفته بود که در پرونده‌های غیراخلاقی و منافی عفت به‌ویژه در جایی که شاکی خصوصی وجود دارد سیاست دستگاه قضایی، برخورد قاطع با مرتکبین این جرایم است و هیچ‌گونه مماشاتی در برخورد با آنها نداشته و نخواهیم کرد.

 

منبع:شهروند

نوشتن دیدگاه