چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 174
منتشر شده در یکشنبه, 28 دی 1393 13:47
تعداد دیدگاه: 0

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از لزوم تبیین قوانین دقیق برای عابران پیاده خبر داد و گفت: در حال حاضر نیمی از تلفات شهری اصفهان به عابران پیاده اختصاص دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، علیرضا صلواتی پیش از ظهرامروز در جمع خبرنگاران گفت:تمام تلاشمان این است که تا سال 1400 ترافیک...

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از لزوم تبیین قوانین دقیق برای عابران پیاده خبر داد و گفت: در حال حاضر نیمی از تلفات شهری اصفهان به عابران پیاده اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا صلواتی پیش از ظهرامروز در جمع خبرنگاران گفت:تمام تلاشمان این است که تا سال 1400 ترافیک اصفهان را هوشمند و الکترونیکی کنیم.

وی اظهار کرد:درحال حاضر زیرساخت های حمل و نقل عمومی مناسب این شهر نیست و باید برای رسیدن به حدمطلوب شبانه روزی تلاش کرد.

صلواتی بیان کرد: قراربود بر اساس برنامه پنج ساله سهم حمل و نقل عمومی در اصفهان 75 درصد افزایش یابد، اما با مشکلاتی که برای مترو اصفهان به وجود آمد این سهم هم اکنون توسط اتوبوس ها و تاکسی ها به 35درصد رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: با همکاری که بین پلیس راهور و شهرداری اصفهان وجود دارد، درنظرداریم نظم دهی به عبور و مرور موتورسیکلت ها و عابران پیاده را به طورجدی در دستور کار قراردهیم،چرا که بخش عمده ای از مشکلات و تصادفات شهری توسط این دوقشر صورت می پذیرد.

صلواتی دلیل بین 60تا70درصد مشکلات آلودگی هوای اصفهان را نیز وسایل نقلیه موتوری در این کلانشهر عنوان کرد و افزود:موتورسیکلت ها بخش عمده این آلودگی را برعهده دارند و براساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست،یک دستگاه موتورسیکلت بیشتر از یک خودرو 4 سیلندرآلودگی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی،فرهنگ سازی جهت استفاده مردم از این وسایل و کنترل و بهینه سازی کیفیت خودروها از جمله اقداماتی است که این معاونت برای بهبود وضعیت ترافیک و آلودگی شهر در دستورکار خود قرار داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تاپایان سال سه جایگاه و درسال آینده نیز پنج جایگاه CNG به جایگاه های شهراصفهان اضافه خواهد شد که می تواند در زمینه کاهش آلودگی موثر باشد.

خطوط BRT توسعه می یابد

صلواتی همچنین از توسعه خطوط BRT اصفهان از یک خط به چهارخط تاپایان سال آینده خبر داد و گفت: خط دوم از میدان امام خمینی(ره)تامیدان آزادی،خط سوم از فلکه ارغوانیه تا پایانه صمدیه و خط ششم نیز از میدان قدس تا میدان جمهوری می باشد.

وی اظهارکرد: به دنبال راه اندازی خط اول BRTدر اصفهان روزانه بین 110 تا 140 هزار نفر مسافر ازطریق این خط جابجا می شود که درآخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط دانشگاه اصفهان بیش از 85درصد از مسافران اعلام رضایت کرده اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: مجموع خطوط BRT در سال آینده این امکان را فراهم می کند که شهروندان ظرف مدت 45دقیقه دورشهر را طی نمایند.

دوربین های نظارتی افزایش می یابد

وی همچنین از وجود 128 دوربین نظارت تصویری و 26 دوربین ثبت تخلفات در شهراصفهان خبرداد و تصریح کرد:دوربین های ثبت تخلفات در بزرگراه های شهر نصب شده و تاکنون بیشترین تخلف ثبت شده توسط این دوربین ها رانندگی با سرعت غیرمطمئنه بوده است.

صلواتی ضمن تاکید بر اینکه پس از راه اندازی سامانه نظارت تصویری در شهر،میزان تصادفات کاهش چشمگیری داشته است،خاطرنشان کرد:تاپایان سال جاری این تعداد دوربین افزایش یافته و دوربین های نظارت تصویری به 140 و دوربین های ثبت تخلفات به 50 عدد می رسد.

فرهنگ دوچرخه سواری در اصفهان زنده می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه درصدد اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم هستیم، بیان کرد: یکی از فرهنگ های بسیار زیبای مردم اصفهان استفاده از دوچرخه بوده که امروزه به دنبال توسعه زندگی های ماشینی در شهر این فرهنگ رو به فراموشی است.

وی افزود: حدود نیمی از دانش آموزان و نوجوانان اصفهانی مشکل اضافه وزن دارند و باید این فرهنگ در جامعه فراگیر شود تا بسیاری از مشکلات بهداشتی نیز رفع گردد.

صلواتی ادامه داد: برای رفع این معضل 50مدرسه در اصفهان مشخص شده که به زودی ایستگاه دوچرخه درکنار آن احداث می گردد تا دانش آموزان با رغبت بیشتر و بدون دغدغه فکری مسیر خانه تا مدرسه را با دوچرخه طی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردری اصفهان از وجود 60کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در اصفهان خبرداد و اضافه کرد: این مسیرها هنوز کاملا ایمن سازی نشده و درصدد هستیم تا پایان سال مسیرهای دوچرخه سواری را از وجود موانع پاک کرده و تاپایان سال آینده 100 کیلومتر به آن اضافه کنیم.

تبلیغ تجاری بر روی اتوبوس ها ممنوع شده

صلواتی همچنین از ممنوعیت تبلیغات تجاری بر روی اتوبوس های شرکت واحد خبرداد و گفت: پیش از این مواردی در این زمینه وجود داشت، اما اکنون جلوی این کار گرفته شده، و تنها یکصد دستگاه اتوبوس تبلیغات فرهنگسازی استفاده از حمل و نقل عمومی را روی بدنه های خودشان دارند.

وی درخصوص ایجاد آلودگی توسط اتوبوس های شهری نیز اظهارکرد: حدود هزار و 200 دستگاه اتوبوس شهری در اصفهان وجود دارد که امکان دارد تعدادی از آن ها نیز باعث آلودگی هوا شود، ولی این که بیان کنیم همه اتوبوس ها آلاینده هستند کمی از انصاف به دور است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: قرار است سال آینده 170 دستگاه اتوبوس از شرکت های "ایران خودرو" و "زرین خودرو" خریداری شود و تعداد زیادی از اتوبوس های فعلی ناوگان اتوبوسرانی نیز نوسازی شود.

بنابرگزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سال گذشته بودجه مصوب شهرداری برای خرید اتوبوس شرکت واحد 50 میلیارد تومان بود که امسال این بودجه افزایش صد درصدی داشته است.

نوشتن دیدگاه