شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 17341
منتشر شده در پنج شنبه, 14 اسفند 1399 20:46
تعداد دیدگاه: 0

با ارزیابی های انجام شده بر اساس مدل مرجع نوآوری محصول، لوح زرین و گواهینامه نوآوری محصول برتر ایرانی در سال ۹۹ به ذوب آهن اصفهان تعلق گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در جشنواره ملی نوآوری و محصول برتر ایرانی که ۱۳ اسفند ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، لوح زرین و گواهی نامه این جشنواره به مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت اهدا شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ما گفت: ذوب‌آهن اصفهان در سال های اخیر با تولید محصولات استراتژیک نقشی مهم در نوآوری محصولات ایرانی داشته است.
وی با بیان این که هدف از حضور در این جشنواره، معرفی محصول جدید ریل زبانه سوزن به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم در زمینه حمل و نقل ریلی است، افزود: این محصول قبلا از دو شرکت فرانسوی و اتریشی خریداری می شد و با توجه به تحریم های وضع شده، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برای تهیه این محصول با مشکل مواجه شده بود، در همین راستا درخواست تولید آن به ذوب آهن اصفهان ابلاغ شد و با همت کارکنان این شرکت با موفقیت به تولید رسید.
وی تاکید کرد: این رویداد مهم، مصداق تبدیل ،"تهدید تحریم" به "فرصت" است و خوشبختانه بر اساس نیاز کشور، ذوب آهن اصفهان با نوآوری و تولید ریل زبانه سوزن، توانمندی خود را در این عرصه ثابت نمود.

وی با قدردانی از کارکنان شرکت به ویژه همکاران سخت کوش حوزه بهره برداری و مدیریت مهندسی نورد و همچنین حمایت های مدیریت عالی شرکت، اظهار امیدواری کرد با حمایت های لازم و همت و همدلی، همچنان فعالیت های ملی و نوآورانه در شرکت استمرار و پیشگامی ذوب آهن اصفهان در این عرصه استحکام یابد.

وی همچنین یاد آور شد: ذوب آهن اصفهان تولید محصولات با ارزش افزوده بالا را در برنامه های سال ۱۴۰۰، به صورت ویژه مدنظر قرار داده است.

مهندس شیرین پرور مدیر پژوهش، فناوری و بومی سازی این شرکت نیز در حاشیه این رویداد گفت: بر اساس نیاز مشتری تا کنون تعداد ۲۰۰ شاخه از این ریل تولید و تحویل گردیده است.

وی همچنین نیاز کشور برای نوسازی و توسعه خطوط جدید را حدود ۲هزار ۵۰۰ تن محصول ریل سوزن عنوان نمود و گفت: ذوب آهن اصفهان تولید این محصول را در برنامه کار خود قرار داده است.

 

نوشتن دیدگاه