پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 169
منتشر شده در دوشنبه, 29 دی 1393 15:23
تعداد دیدگاه: 0

همراز: پرونده بزرگترین باند شکار حیات وحش زمانی به جریان افتاد که شکارچیان غیرمجاز، عکس‌هایی از لحظه شکار خود در فضای مجازی منتشر کردند. وقتي اعضاي بزرگترين باند شكار غير مجاز عكس‌هاي جنايت خود در محيط زيست را با افتخار در شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيس بوك منتشر كردند، هيچ‌وقت فكرش را هم نمي‌كردند همين...

همراز: پرونده بزرگترین باند شکار حیات وحش زمانی به جریان افتاد که شکارچیان غیرمجاز، عکس‌هایی از لحظه شکار خود در فضای مجازی منتشر کردند.

وقتي اعضاي بزرگترين باند شكار غير مجاز عكس‌هاي جنايت خود در محيط زيست را با افتخار در شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيس بوك منتشر كردند، هيچ‌وقت فكرش را هم نمي‌كردند همين عكس‌ها برايشان دردسرساز شود و آنها در نهايت با همكاري پليس و مسئولان سازمان محيط زيست دستگير مي‌شوند.

سلاح‌هاي جنگي و شكاري روز دنيا؛ لباس‌هاي استتار گرانقيمت آمريكايي، خودروهاي آفرود و دوربين‌هاي ديد در شب تنها گوشه‌اي از تجهيزات اين باند مخوف بود كه توسط ماموران نيروي انتظامي و محيط زيست كشف و ضبط شد.

خبر دستگيري و انهدام اين باند در آخرين روزهاي آذرماه امسال منتشر شد و اين گزارش، جزئيات كاملي از اين پرونده بزرگ است.

پرونده بزرگترين باند شكار حيات وحش زماني به جريان افتاد كه شكارچيان غيرمجاز، عكس‌هايي از لحظه شكار خود در فضاي مجازي منتشر كردند. انتشار اين عكس‌ها خبر از جنايتي هولناك مي‌داد كه گروهي از شكارچيان غيرمجاز آن را رقم زده بودند.

اما نكته قابل تاملي در اين عكس‌ها وجود داشت كه حساب اين شكارچيان را از ديگر شكارچيان كشور جدا مي‌كرد، اينكه آنها سلاح‌ها و وسايل پيشرفته‌اي داشتند كه حاكي از حرفه‌اي بودن آنها بود.

اعضاي اين باند كه مدرن‌ترين سلاح‌هاي شكاري و تجهيزات شكار خارجي را در دست داشتند، با ورود به مناطق حفاظت شده و زدن كمپ، به صورتي كاملا حرفه‌اي خود را استتار مي‌كردند و سرانجام دست به كشتار گونه‌هاي جانوري كه در ميان آنها گونه‌هاي درحال انقراض نيز ديده مي‌شد مي‌زدند.

اين كشتارها و انتشار عكس‌هاي جنجالي شكارچيان در فضاي مجازي تاجايي پيش رفت كه حساسيت سازمان حفاظت از محيط زيست كشور را بر انگيخت و باعث شد تيم ويژه‌اي متشكل از محيط‌بانان و پليس فتا و دستگاه قضايي پس از برگزاري چندين جلسه، كارهاي تحقيقاتي را آغاز كنند و با انجام يكسري اقدامات عملياتي و تجسسي،اعضاي بزرگترين باند شكارچيان غير مجاز كشور را شناسايي كرده و منهدم كنند.

منبع: همشهری

نوشتن دیدگاه