شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1525
منتشر شده در پنج شنبه, 09 بهمن 1393 00:15
تعداد دیدگاه: 0

همراز: اعدام آخرین بازمانده جانیان فراری گلپایگان صبح دیروز در ملاءعام اجرا شد. منصور میرلوحی سرکرده باندی مسلح که با همدستی 2 برادرش سناریوهای مرگبار سرقت را به اجرا می‌گذاشتند، به دار مجازات آویخته شد. این باند ٣نفره کلکسیونی از جرایم سرقت مسلحانه و قتل را در کارنامه‌شان داشتند. منصور تنها...

 

همراز:اعدام آخرین بازمانده جانیان فراری گلپایگان صبح دیروز در ملاءعام اجرا شد.
منصور میرلوحی سرکرده باندی مسلح که با همدستی 2 برادرش سناریوهای مرگبار سرقت را به اجرا می‌گذاشتند، به دار مجازات آویخته شد. این باند ٣نفره کلکسیونی از جرایم سرقت مسلحانه و قتل را در کارنامه‌شان داشتند.
منصور تنها بازمانده این باند تبهکار که حالا قتل 9 نفر و شهادت 3مامورنیروی انتظامی و مجروحیت 22 نفر را در زندگی مجرمانه‌اش به یدک می‌کشید، ثانیه‌های پایانی زندگی‌اش را سپری می‌کرد.
خیلی از شاکیان این باند بامداد دیروز شاهد اعدام مردی بودند که با نقشه‌هایی سازمان‌یافته زندگی‌شان را سیاه کرده بود. این تبهکار درحالی پای چوبه‌دار رفت که ترس تمام وجودش را گرفته بود و از جنایت‌هایش ابراز پشیمانی می‌کرد.
بامداد روز چهارشنبه میدان كارگر مقابل پارك جنگلی شهر گلپایگان مملو از جمعیت بود. مردم و آنهایی که قربانی این باند جنایتکار شده بودند از ساعت‌های اولیه صبح در محل اجرای حکم جمع شده بودند تا شاهد اعدام مردی باشند که نقشه سرقت‌های مرگبار باندش در دهه‌های اخیر بی‌مانند بود. مردم پشت داربست‌هایی که ماموران شهرداری با نظارت پلیس ایجاد کرده بودند ایستاده بودند. جرثقیل مخصوص اجرای حکم در محل حاضر بود. جایگاه اجرای اعدام در داربست مستطیل شکل محصور شده بود. جمعیت با دوربین‌های موبایلشان سکانس‌های پایانی پرونده جنجالی سارق مسلح گلپایگان را به تصویر می‌کشیدند. چند زن و مرد درحالی‌که عکس قربانی‌ها را در دست گرفته بودند به محل اجرای حکم آمده بودند.

  • متن حکم اعدام سارق گلپایگان

چند دقیقه بعد صدای خودروی نیروهای انتظامی در میدان کارگر پیچید و متهم با خودروی نیروی انتظامی به آخرین مکان زندگیش وارد شد. وقتی در خودروی حمل متهم باز شد سکوت همه‌جا را فرا گرفت. منصور میر لوحی، جانی فراری که اوایل دی ماه با کشتار بی‌رحمانه در جاده‌های گلپایگان وحشت به راه انداخته بود، با چشم‌بند از خودرو پیاده شد. وحشت کرده بود و برای رفتن به جایگاه اعدام مقاومت می‌کرد. ماموران نیروی انتظامی برای اجرای حکم او را به سمت طناب دار هدایت کردند.
نماینده دادستان متن حکم را به این شرح قرائت کرد: محضر ملت شهیدپرور شهرستان گلپایگان و خانواده‌های شهدای نظم و امنیت اجتماعی طبق
کیفر خواست دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی اصفهان، آقای سیدمنصور میرلوحی فرزند سیدعباس، متولد‌ سال 1350 اهل فلاورجان و ساکن اصفهان دارای سوابق متعدد کیفری به اتهام محاربه و فساد فی‌الارض از طریق مشاركت در ایجاد ناامنی گسترده در شهر، ایجاد درگیری مسلحانه و جنایت گسترده علیه افراد، موجب اخلال در نظم و امنیت در تاریخ ششم دی ماه‌سال ۹۳ در شهرستان گلپایگان شد. جنایتی که شهادت 3 مأمور نیروی انتظامی و 2 نفر از شهروندان را رقم زد.»
برابر حكم صادره این باند همچنین در مشاركت 8 سرقت مسلحانه منجر به 7 قتل عمدی و ایراد صدمه بدنی به شهروندان تحت تعقیب قرار گرفته بودند. با تشكیل پرونده در دادگاه انقلاب اصفهان و انجام رسیدگی‌های لازم براساس دادنامه و رأی دیوان عالی كشور، منصور میرلوحی تنها بازمانده این باند به تحمل 2 بار اعدام با چوبه دار در ملاء عام محكوم كه رأی صادره صبح روز چهارشنبه در شهرستان گلپایگان به صورت علنی اجرا شد.

  • سوابق باند سارقان گلپایگان

در ادامه كیفرخواست به جنایت‌های متعدد این باند که از‌ سال ۷۹ تا زمان دستگیری سناریوی سرقت مسلحانه توام با قتل را به اجرا گذاشته بودند اشاره شد. برابر محتویات پرونده و سوابق موجود، سیدمنصور میرلوحی به همراه 2 برادر خود به نام‌های سیدسیروس و سیدمحمد میرلوحی با استفاده از انواع سلاح و تجهیزات جنگی ازجمله سلاح كلاشینكف، كلت كمری، نارنجك جنگی و جلیقه ضد گلوله در پوشش مأموران نیروی انتظامی باند سرقت تشکیل داده بودند. این جانیان درحالی كه با لباس و یونیفرم انتظامی دست به سرقت می‌زدند از‌ سال ۷۹ تا زمان دستگیری در چندین سرقت مسلحانه منجر به قتل و جرح از طلافروشی‌ها و با ایجاد رعب و وحشت و در مواردی منجر به درگیری مسلحانه با مأموران
مشاركت داشتند.
رازگشایی از پرونده این سارقان مسلح نشان می‌داد آنها برای انجام اعمال مجرمانه و خشن شان خودروهایی را از استان‌ها و شهرهای دیگر به سرقت می‌بردند تا نقشه‌های سیاهشان را با خودروهای سرقتی به اجرا بگذارند. آنها سعی کرده بودند هیچ ردپایی از خود بر جا نگذارند. در ادامه رازگشایی از سناریوهای این باند مشخص شد سارقان بعد از پوشیدن لباس نیروی انتظامی، درحالی كه مسلح به 3 سلاح جنگی بودند با حمله‌ور شدن و ایجاد رعب و وحشت و بر هم زدن نظم عمومی همراه با تیراندازی اقدام به سرقت از طلافروشی‌ها كرده و ضمن به قتل رساندن بعضی از مالكان طلافروشی‌ها و مجروح كردن مردم و عابران از صحنه متواری می‌شدند. یکی دیگر از ابعاد روش سرقت‌های این باند در زمان فرار علاوه بر پوشیدن لباس پلیس استفاده از لباس روحانیت و حتی چادر بوده است. عملیات مجرمانه این باند بسیار خشن كه در دهه گذشته مشابهی نداشته موجب به خطر افتادن زندگی شهروندان و برهم خوردن نظم و امنیت عمومی جامعه شد، به‌طوری که در احساس ناامنی و پایین بردن ضریب احساس امنیت در محل‌های وقوع جرم تاثیرگذاری زیادی گذاشته بود.

  • زوایای روز اعدام

در خاتمه كیفرخواست هم به قتل ۹ نفر (شهادت 3 پرسنل نیروی انتظامی) و مجروحیت ۲۲ نفر اشاره شد. همچنین از آنان 3 دست سلاح كلاشینكف و دو كلت كمری با مهمات مربوطه، یك عدد جلیقه ضد گلوله و 2 عدد نارنجك سالم، 3 دست لباس روحانیت و
2 دست لباس نظامی کشف شده بود. آخرین سناریوی مرگبار این متهمان جنجالی در شهرستان‌های خمین و گلپایگان به وقوع پیوست. این متهمان پس از ایجاد درگیری مسلحانه در جاده‌های خمین و گلپایگان به سمت اصفهان متواری شدند كه پس از كشته شدن یكی از آنها درنهایت در تاریخ ۱۱ دی ماه ۹۳ در یك درگیری مسلحانه با مأموران نیروی انتظامی در فولادشهر سیدمحمد میرلوحی به قتل رسید و منصور میرلوحی دستگیر شد.
سکانس‌های پایانی زندگی یک جانی
پس از قرائت متن کیفرخواست آخرین بازمانده این باند مخوف روی سکوی اعدام ایستاد. متهم با کمک ماموران بالا رفت و طناب سفیدرنگ خیلی زود دور گردنش را پوشاند. چند ثانیه بعد در میان جمعیت جرثقیل حرکت کرد و آخرین سکانس از زندگی این مرد شرور در مقابل چشمان تماشاچیان به نمایش درآمد. منصور میر لوحی اعدام شد تا پرونده‌های جنجالی سال‌ها تبهکاری‌‌اش برای همیشه
بسته شود.

  • پرونده های 14 ساله باند سارقان گلپایگان

-سرقت‌های مسلحانه شهر ورنامخواست در سال 79
-سرقت از طلا فروشی میلاد خراسان سال 80
- سرقت طلافروشی زینبیه در سال 84
- سرقت مسلحانه طلافروشی مبارکه در سال 86
-سرقت مسلحانه طلافروشی شهرکرد در سال 88
- سرقت مسلحانه طلافروشی منجر به قتل و جرح در سال 88
-سرقت مسلحانه طلافروشی برخوار و دستگرد در سال 89
- سرقت مسلحانه طلافروشی لردگان در سال 92
- درگیری مسلحانه با مامورین در گامش‌لو در سال 92
-درگیری مسلحانه در گلپایگان و خمین منجر به قتل 5 نفر در سال 93

 

منبع:شهروند

نوشتن دیدگاه