سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15140
منتشر شده در دوشنبه, 05 آبان 1399 16:51
تعداد دیدگاه: 0
مدیر روابط عمومی فولادمبارکه:

در دیدار مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با سرپرستان و مدیران مسئول روزنامه های کیهان، نسل فردا، دنیای اقتصاد و اصفهان امروز، بر اهمیت و نقش رسانه در انعکاس دستاوردهای سازمانها و بنگاههای اقتصادی بزرگ، به ویژه شرکت فولاد مبارکه، به عنوان یک شرکت سرآمد و پیشرو در تولید و به کارگیری دانش فنی روز...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ، ایرج ترابی در این دیدارها که روز سه شنبه 29 مهرماه انجام شد، با اشاره به توانمندی ها و ظرفیتهای رسانه ها به ویژه رسانه های مکتوب تصریح کرد: عملکرد رسانه ها از بایگانی شدن علم و دانش حاصل شده جلوگیری میکند، از این رو مدیریت فولاد مبارکه در نظر دارد مدل مدیریتی، دستاوردها و دانش فنی خود را به سازمانها و صنایع دیگر نیز انتقال دهد و طبیعتا کانال ارتباطی بخشِ زیادی از این مباحث تأثیرگذار رسانه ها هستند.
وی افزود: همگرایی مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه و به طورکلی عملکرد شرکت باعث شده تمامی کارکنان در سطوح مختلف سازمانی، مدلهای مدیریتی را بپذیرند، خود را به آنها پیوند بزنند و نهایتا شرایطی فراهم آید که امروز شاهد تحقق دستاوردهای ارزشمندی باشیم. از این رو این ساختارِ درست باید به عنوان یک مدل به دیگر سازمانها منتقل شود و فولاد مبارکه در این خصوص آمادۀ هرگونه همکاری است.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: این شرکت اکنون در تحقیق و توسعه، فرهنگ سازمانی، تولید و توسعه موفق و تأثیرگذار است و دستیابی به این موارد برای دیگر سازمانها یک ضرورت به شمار میرود.
ایرج ترابی با اشاره به جایگاه رسانه در انعکاس توانمندی ها در جامعه اذعان داشت: فضای رسانه به دلیل پویایی و دنبال کردن اخبار در همۀ سطوح، قادر است اگر نقصانی وجود داشته باشد، بلافاصله آن را پیگیری کند و به صورت هوشمندانه به آن بپردازد.
وی همچنین گفت: فولاد مبارکه سازمانی فراملی است و افتخار ما این است که محصولات این شرکت ایرانی در سطح بین المللی نیز توزیع میشود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ممکن است رسانه ها در برخی مباحث مواردی را گوشزد کنند و همین امر فرصتهایی سازنده برای مسئولین است. برای مثال، همفکری رسانه ها در حوزۀ مسئولیتهای اجتماعی و پیشنهادهای ارائه شده از این جمله هستند.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنانش گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، فولاد مبارکه با خرید تجهیزات موردنیاز بیمارستانها و همچنین با تأمین اکسیژن رایگان موردنیاز بیماران کرونایی بستریشده در بیمارستانها، توانست بخش قابل توجهی از مشکل آنها را رفع کند. این نوع اقدامات مهم که در راستای تعهد به مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه صورت گرفته است، در این سازمان، «خدمت بدون منت» قلمداد میشود. این شرکت در عمل به جامعه نشان داده است که تمرکز خود را تنها به تولید محصولات فولادی معطوف نداشته و با چنین اقداماتی در حوزۀ مسئولیت اجتماعی نیز خوش درخشیده است.
در این دیدار نمایندگان روزنامه های کیهان، دنیای اقتصاد، نسل فردا و اصفهان امروز نیز طی اظهاراتی چنین گفتند:

محمدعلی شاهعلی سرپرست روزنامۀ کیهان در استان اصفهان:
تعامل روابط عمومی فولاد مبارکه با رسانه های استان رو زبه روز قویتر میشود
دیدار بسیار خوبی بود و ما در روزنامۀ کیهان از دیدن مدیر محترم روابط عمومی فولاد مبارکه بسیار مفتخر شدیم. معمولا این گونه نشستها میتواند در روند کار و تعامل هرچه بیشتر بین روزنامه و این مجتمع صنعتی معظم مؤثر باشد.
روابط عمومی فولاد مبارکه همواره عملکرد بسیار مثبتی داشته و میتوان آن را یکی از روابط عمومی های بااقتدار، خوب و منسجم در بین دستگاههای اجرایی استان اصفهان دانست که همیشه با گرمی با رسانه ها تعامل داشته است. به یقین این همکاریهای مثبت و ارزنده با رسانه های استان روز به روز بیشتر و قوی تر میشود.
با توجه به اینکه روزنامۀ کیهان یک روزنامه سیاسی است و تنها یک صفحۀ اقتصادی دارد، از مدیر روابط عمومی این شرکت خواستیم خبرهای سازمان را به منظور انعکاس بهتر در طول هفته در اختیار روزنامۀ کیهان قرار دهد که این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت. همچنین با توجه به اینکه بسیاری از افراد رسانه ای چه در استان و چه در کشور با شرایط موجود در فولاد مبارکه آشنایی کامل ندارند، پیشنهاد شد مدیران و دست اندرکاران رسانه های گروهی از این مجتمع بزرگ بازدید و از نزدیک نحوۀ کار این شرکت را مشاهده کنند. در این بازدیدها رسانه ها میتوانند بفهمند این خبرها از کجا مخابره میشود و تصویر روشنتری از دستاوردهای این شرکت داشته باشند؛ دستاوردهایی که در زمینۀ جهش تولید و اقتصاد نوین است و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است. این دیدارها حتی میتواند امیدواری ایجاد کند، زیرا میبینیم با وجود شرایط اقتصادی و تحریم، هستند دستگاههای اجرایی صنعتی که به صورت شبانه روزی تلاش میکنند تا شرایط اقتصادی بهتر شود و فولاد مبارکه جزو شرکتهای موفق و مهم در ارزآوری و توسعۀ کشور است که این پیشنهاد هم مورد قبول واقع شد.
ما همیشه اخبار فولاد مبارکه در زمینۀ نوآوری و بومی سازی را که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است در روزنامه پوشش داده ایم و خوشبختانه فولاد مبارکه در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.
امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، زیرا این دیدارها میتواند در بهبود دوجانبۀ روابط و تعامل بیشتر و نهایتا ایجاد شرایط بهتر بسیار مؤثر باشد و ما بابت تعامل صورت گرفته از این مجموعه سپاسگزاریم.

رضا محزونیه مدیرمسئول روزنامه نسل فردا:
فعالیتهای فولاد مبارکه در حوزۀ روابط عمومی قابلتقدیر است
شنیدن گزارش پیشرفتهای فولاد مبارکه همیشه امیدوار کننده است، به همین دلیل ما هم در ادامۀ همکاریهای خود، آمادگی داریم که این فعالیتها و پیشرفت ها را به خوبی منعکس کنیم.
نکته ای که وجود دارد این است که در انعکاس اخبار مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه، به ویژه اقدامات خوب این شرکت در زمینۀ بیماری کرونا ظلم شده و رسانه ها از جمله نسل فردا باید به طور ویژه تری به آن میپرداختند، زیرا موفقیتهای فولاد مبارکه در مدیریت بحران کرونا میتواند الگوی بسیاری از نهادها، شرکتها و اداره ها باشد و ما تمایل خود را به انعکاس بیشتر این اخبار اعلام میکنیم.
با توجه به اهمیت تعامل سازمانها با رسانه ها، باید اذعان داشت عملکرد و رویکرد سازندۀ روابط عمومی این شرکت به ویژه در دوران کنونی قابل تقدیر است.

عبدالمجید مجیدی نژاد سرپرست روزنامۀ دنیای اقتصاد در استان اصفهان:
دیدار مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با اصحاب رسانه در شرایط کرونا قابل تقدیر است
با توجه به شرایط همه گیری کرونا که برگزاری جلسه ملاحظات خاص خود را دارد، اینکه یکی از مدیران ارشد فولاد مبارکه همت میکند و به دلیل اهمیت موضوع به اصحاب رسانه سرمیزند و به حرف آنها گوش میدهد، قابل تقدیر است.
همۀ اعضای هیئت تحریریۀ ما در روزنامۀ دنیای اقتصاد در این دیدار حضور داشتند تا از نزدیک از گزارش عملکرد فولاد مبارکه در حوزۀ تولید و مسئولیت های اجتماعی آگاه شوند. در این دیدار اعضای هیئت تحریریه، راهکارهای ارتباط هرچه بهتر خود با کارشناسان حوزۀ روابط عمومی فولاد مبارکه به منظور دسترسی هرچه سریعتر و شفاف تر به اخبار را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند. نکتۀ قابل توجه این بود که مدیر روابط عمومی فولاد با سعه صدر صحبتهای هیئت تحریریه را شنیدند و تا جایی که وقت اجازه میداد موضوعات مطرح شد و به تفاهم ها و جمع بندی خوبی هم رسیدیم که انشاءالله در آینده ثمرۀ آن را بیشتر خواهیم دید.

امیر اکبری مدیرعامل و سردبیر روزنامۀ اصفهان امروز:
رسانه ها با نگاه ملی توجه ویژه ای به فولاد مبارکه داشته باشند
آنچه در مورد فولاد مبارکه مهم است استفادۀ درست از تجربه ها و بهبود مستمر سیستم در این مجموعه است. به نظر من فولاد مبارکه یکی از مجموعه هایی است که مثل دو امدادی عمل میکند، یعنی هر کس کار را تا مرحله ای پیش میبرد و فرد یا تیم بعدی که در آن حوزه مسئولیت دارد آن فعالیت را از آنجا به نقطۀ بهتری میرساند. این گونه نیست که از نتایج تجربه ها و دستاوردهای دیگران احساس بی نیازی شود؛ هر کس با آمدنش محاسنی را به سیستم اضافه میکند.
ما به عنوان رسانه وقتی حوزۀ فعالیت روابط عمومی این شرکت را رصد میکنیم، این موضوع در حوزۀ روابط عمومی هم مشهود است. کما اینکه این روابط عمومی در ارزیابی های کشوری و جشنواره ها همواره رتبۀ خوبی به دست آورده و در عمل به وظایفی که بر عهده دارد موفق بوده است. موضوعی که در دورۀ اخیر مشهود است تلاش برای ساختارسازی و شفافیت عملکرد است.
ساختار و روند ایجادشده درخصوص انواع رسانه ها در روابط عمومی فولاد مبارکه قابل تعمق است. ازآنجاکه روابط عمومی فولاد مبارکه با رسانه های مختلفی مثل صداوسیما، روزنامه ها، مجلات، شبکه های اجتــماعی، پایگاه هـــای خبـــری، رسانــه های خارجی و... مواجـــه است، روند منسجم برای ارتباط، گزارش گیری، تحلیل و آمارگیری موردنیاز است و ما در دورۀ اخیر میبینیم که این روند برقرار بوده و تعاملات با رسانه ها تا جایی که ما مشاهده کرده ایم مبتنی بر همین تحلیلها و آمارها و روشهای کمّی و کیفی بوده است. این امر فارغ از نظرات شخصی به یک ساختار تبدیل شده و بسیار ارزشمند است و مجموعه ها و هلدینگ هایی که از نظر ساختاری شبیه این مجتمع اند میتوانند از این مدل الگو بگیرند.
دیدار با مدیر روابط عمومی این شرکت با توجه به محدودیتها و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا بسیار ارزشمند بود، چراکه رسانه ها در زمینۀ انعکاس اخبار مربوط به اقتصاد کشور، تولید ملی و جهش تولید وظایفی بر عهده دارند که طبعا یکی از مهمترین آنها در استان ما انعکاس اخبار قطب فولاد ایران است. فولاد مبارکه هم از لحاظ تکنولوژی و هم از نظر تولید در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و لازم است رسانه ها با نگاه ملی، به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
با وجود همۀ مشکلاتی که در کشور وجود دارد، فولاد مبارکه هیچگاه روند توسعه و رشد را متوقف نکرده است؛ اما برای ما به عنوان یک رسانه، نکتۀ بسیار ارزشمند در کارنامۀ فولاد مبارکه که فراتر از تولید، بومی سازی، خودکفایی و مسائل مرتبط با اقتصاد مقاومتی است، پرداختن این شرکت به مسئولیت اجتماعی به ویژه در دوران بیماری کروناست. اگرچه این شرکت در حوزه های آموزشی، دینی، ورزشی و دیگر زمینه ها نیز به خوبی ایفای نقش کرده است، اما به عنوان کسی که اخبار فولاد مبارکه را پیگیری میکنم، نقش و حضور این شرکت در زمینۀ مبارزه با کرونا و همراهی با آسیب دیدگان آن بسیار ارزشمند و شیرین بود. اقداماتی که برکت و اجر معنوی آن برای کل مجموعۀ فولاد مبارکه باقی خواهد ماند. این اقدامات به یکی از نقاط درخشان و به یادماندنی تاریخ فولاد مبارکه مبدل شد.

نوشتن دیدگاه