سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13090
منتشر شده در پنج شنبه, 29 خرداد 1399 21:25
تعداد دیدگاه: 0
هشدار درباره تصمیم‌گیری‌ها برای بازار فولاد؛

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه خود را پایبند به تصمیمات کارشناسی و فنی می‌داند و هرگونه تصمیم غیرکارشناسی را در التهاب بازار محصولات فولادی مؤثر قلمداد کرده و این شرکت بهترین مدل تعیین قیمت را قیمت‌گذاری بر مبنای توزیع سود عادلانه براساس هزینهٔ سرمایه‌گذاری می‌داند.

رضا یزدخواستی اظهار داشت: در دو ماه اخیر، کارشناسان حوزه فولاد و معدن، نظرات خود را درباره قیمت‌گذاری مطرح کرده‌اند و این یکی از مزیت‌های این دوره بر دوره‌های دیگر بوده است.

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: فرصتی که معاونت معدنی وزارت صمت برای بررسی انجمن‌ها و کارشناسان تخصیص داد، شفافیت بیشتری در مدل‌های محاسبه قیمت ایجاد کرد، به همین دلیل قطعاً تصمیمی که وزارت صمت در این دوره خواهد گرفت کارشناسی‌تر خواهد بود و جوانب مختلف موضوع را رعایت خواهد کرد.

وی در خصوص رویکرد شرکت فولاد تاکید کرد: فولاد مبارکه خود را پایبند به تصمیمات کارشناسی و فنی می‌داند و هرگونه تصمیم غیرکارشناسی را در التهاب بازار محصولات فولادی مؤثر قلمداد کرده و این شرکت بهترین مدل تعیین قیمت را قیمت‌گذاری بر مبنای توزیع سود عادلانه براساس هزینه سرمایه‌گذاری می‌داند.

یزدخواستی در پاسخ به این سؤال که آیا براساس این مدل شاهد افزایش در قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی خواهیم بود؟ گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد افزایش قیمت در سال ۹۹ هیچ‌گونه توجیهی ندارد، از این رو فولاد مبارکه با هرگونه افزایش قیمت مخالف است.

وی با بیان این که کسری کنسانتره و گندله برای فولادسازان در سال ۹۹ قطعی است، یادآور شد: در جدول توزیع مواد سال جاری، ۳ میلیون کسری کنسانتره وجود دارد که تا ۶ میلیون قابل‌افزایش است و تأمین گندله فولادسازان هم با توجه به عدم راه‌اندازی واحدهای جدید گندله‌سازی با اما و اگر همراه است.

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه در پایان خاطرنشان کرد: امسال سال جهش تولید است و مدیریت کسری مواد اولیه فولادسازان قطعاً در جهش تولید مؤثر خواهد بود، معاونت معدنی وزارت صمت در مدیریت بازار آهن اسفنجی تدبیری اندیشید و دلالان را از بازار حذف کرد؛ در این روش تولیدکننده متعهد است محصول خود را به تولیدکننده موجود در زنجیره عرضه کند، این تدبیر قطعاً باید برای کنسانتره و گندله هم اجرایی شود تا ضمن مدیریت بازار، از حداکثر مواد موجود در زنجیره استفاده شود.

نوشتن دیدگاه