شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13084
منتشر شده در پنج شنبه, 29 خرداد 1399 21:04
تعداد دیدگاه: 0
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور ما در این مجموعه این پیام را دارد که کشور یک لحظه هم در مسیر توسعه متوقف نمی‌شود و مدار توسعه کشور با قدرت ادامه می‌یابد و امروز مفتخریم این خبر را بیان کنیم که مجموعه پروژه طرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه به ظرفیت ۴.۲ میلیون تن کلنگ خورد.

حسین مدرس خیابانی پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی اَبر پروژه نورد گرم ۲ در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: مجموعه فولاد مبارکه یک نماد پرافتخار است که علی‌رغم وجود محدودیت‌ها توانسته هم به لحاظ عظمت تولید و هم به لحاظ فناوری و کیفیت پیشرو باشد و مجموعه تولیدی بزرگی است که محصولات خود را ۴۰ کشور دنیا صادرات می‌کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با صادرات این مجموعه تولیدی افزود: این مجتمع سال قبل یک و نیم میلیارد دلار صادرات داشته است و علی‌رغم فشار تحریم‌ها، میزان صادرات این مجموعه به دو برابر افزایش پیدا کرده است که بخشی از صادرات آن از نظر کیفیت با رقبای خارجی رقابت می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: حضور ما در این مجموعه این پیام را دارد که کشور یک لحظه هم در مسیر توسعه متوقف نمی‌شود و مدار توسعه کشور با قدرت ادامه می‌یابد و امروز مفتخریم این خبر را بیان کنیم که مجموعه پروژه طرح نورد گرم ۲ به ظرفیت ۴.۲ میلیون تن کلنگ خورد.

خیابانی درباره کلنگ‌زنی این طرح در مجموعه فولاد مبارکه بیان کرد: مدیرعامل فولاد مبارکه و مجموعه همکارانشان که زحمات زیادی در این مجتمع متقبل می‌شوند تعهد داده‌اند که کمتر از ۹۰۰ روز دیگر این طرح افتتاح شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ماحصل این افتتاح‌ها افزود: این افتتاحیه‌ها قطع وابستگی واردات ورق گرم به کشور را به دنبال دارد و در حال حاضر واردات ورق گرم جزئی بوده ولی با افتتاح این پروژه عظیم مجموعه نیازهای واحدهای خودروسازی، کشتی‌سازی، لوازم خانگی، لوله‌سازی و تمامی صنایع پایین‌دست برطرف خواهد شد و کشور نیازی به واردات ورق گرم نداشته باشد.

وی در پایان گفت: توصیه ما به این مجموعه این است که تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثر از توان تولید داخل بکنند و همان طور که در تولیدات صنعتی به خوداتکایی دست پیداکرده‌ایم در بخش فناوری و انتقال تکنولوژی نیز به خودکفایی این واحد برسیم.

نوشتن دیدگاه