شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9580
منتشر شده در سه شنبه, 14 آبان 1398 00:56
تعداد دیدگاه: 0

جلسه تعامل قضایی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، مدیر کل اوقاف و امور خیریه و معاونین وی در پنجمین روز از دهه وقف در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ، در این جلسه حجت الاسلام محمد صالحی ضمن تشکر از همکاری دادسرای کرمانشاه با اداره اوقاف، خواستار ادامه تعامل جهت جلوگیری از موقوفه خواری و احقاق حق موقوفات شد.

صادقی در ابتدا ضمن گرامیداشت دهه وقف به کلیه دست اندکاران این عرصه، این دهه را فرصتی دانست تا آثار و برکات و در عین حال چالش های پیش روی این سنت الهی مورد توجه بزرگان و نخبگان و خیرین جامعه قرار گیرد تا زمینه های لازم اداری اجرایی مطمئن در قالب برنامه های جامع برای رشد و گسترش و حمایت از مجموعه ای که به تعبیر مقام معظم رهبری یک نهاد ممتاز دینی است فراهم آید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه یکی از وظایف دستگاه قضا صیانت از حقوق عمومی است از برخورد دستگاه قضایی با متجاوزین به حقوق موقوفات خبر داد.

وی با اشاره کارکردهای وقف تاکید کرد بسیاری از معضلاتی که در زمینه های مختلف گریبانگیر مردم جامعه است تنها به وسیله دولت و دستگاه های اجرایی قابل حل نبوده و مشارکت و معاضدت خود مردم است که معضلات را از سر راه رشد و توسعه آن جامعه بر خواهد داشت. وقف نهادی است که از طریق آن می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آنها به کار بست. بهره مندی از ظرفیت نهاد وقف در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی، توانمندسازی خانواده های زندانیان، همکاری با مرکز مراقبت های پس از خروج زندان، فراهم سازی زمینه اشتغال برای زندانیان آزاد شده ،حمایت از بزه دیدگان، آموزش زوجین و افزایش مهارت های زندگی از جمله این موارد است. از این رو تلاش برای ترویج آن نباید تنها منحصر به دهه وقف باشد و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی ضمن آگاهی رسانی و فرهنگ سازی در این راستا؛ نیازهای واقعی و روز جامعه را در مسیر نیات خیرخواهانه واقفان نیکوکار و مردم خیراندیش قرار دهند.

گفتنی است در پایان پرونده های قضایی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.انتهای پیام

نوشتن دیدگاه