پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8630
منتشر شده در سه شنبه, 19 شهریور 1398 10:14
تعداد دیدگاه: 0
دولت-زنجیره-تولید-هپکو،-آذرآب-و-واگن-سازی-پارس-را-حفظ-کند

علی اکبر کریمی نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در...

علی اکبر کریمی نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در باره آخرین وضعیت شرکت‌های هپکو، آذرآب و واگن‌سازی اراک گفت: در مورد واگذاری هپکو اخیرا نامه‌ای را به رئیس جمهور ارسال کردم تا قراردادی که با سهامدار فعلی این شرکت منعقد شده لغو شده و سهام آن به دولت بازگردد و سپس دولت با ساماندهی هپکو و در اختیار گذاشتن منابع لازم منجر به رونق‌گیری تولید در این شرکت شده و وقتی شرایط هپکو مناسب شد، در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به افرادی که اهلیت لازم را دارند واگذار شود.

وی گفت: در هفته گذشته با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد هپکو در کمیسیون اقتصادی تصمیم‌گیری کردیم.

نماینده اراک در مجلس اظهار داشت: فیلد کاری شرکت‌ آذرآب و واگن‌سازی اراک در راستای اقدامات شرکت مپناست و چون مپنا نیروگاه‌ساز بوده و در زمینه صنایع نفت و گاز هم فعالیت زیادی دارد می‌تواند با شرکت آذرآب که شرکتی بویلرساز است همکاری خوبی داشته باشند و در حقیقت آذرآب بخشی از زنجیره تولید مپنا باشد.

کریمی گفت: چون مپنا در صنایع ریلی و ساخت لوکوموتیو فعال است و شرکت واگن‌سازی اراک هم بزرگ‌ترین قدیمی‌ترین و مجهزترین تولیدکننده واگن در کشور محسوب می‌شود می‌تواند زنجیره تولید خوبی را شکل دهند.

وی افزود: این شرکت‌های بزرگ صنعتی و ملی صنایع بالادستی و پایین دستی مهمی دارند که دولت باید به آنها توجه کند. 

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نوشتن دیدگاه