کد خبر: 8495
منتشر شده در سه شنبه, 12 شهریور 1398 12:06
تعداد دیدگاه: 0

مدعی است مدافع منافع کلاه نمدی ها است، با لپ گلی ها کاری ندارد و به راحتی برای دیگران دست به قلم می شود.


هفته دولت که می شود مراسم یادبود برای شهیدان رجایی و باهنر در مسجدی حوالی میدان قدس اصفهان برگزاری می کند و یک پایه ثابت مراسم ختم و یادبود مردم شرق اصفهان است، بعضی وقت ها با موتورسیکلت و بعضی وقت ها هم با خودروی شخصی اش.
یکی از خاطرات مشترک مدیران بازنشسته استان اصفهان از این نماینده مجلس این است که برای هر چیزی نامه ای به فرد مراجعه کننده داده و در آن نامه مواردی را مطرح کرده که حتی برخی از آن ها با روح قانون هم منافات داشته است. تکمیل کننده این خاطرات مشترک مدیران بازنشسته استان اصفهان، اقدام قابل توجه خود این نماینده مردم اصفهان است که روزی یک کیسه پلاستیکی از خرده کاغذ را در صحن علنی بالا گرفت و گفت :"این ها مکاتباتی است که من با مدیران استان داشته ام و آن ها نامه های من را پاره کرده و به حامل آن بازگردانده اند تا به دست من برسد."
موضوعی که اصل استقلال قوا را به نوعی خدشه دار کرد و شاهدی شد بر دخالت های گاه و بیگاه برخی نمایندگان در اداره دولت، ولی این موضوع وقتی پر رنگ تر شد که خبرهایی از ممانعت جابجایی این نماینده مردم در مجلس از برکناری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به گوش رسید. ممانعتی جدی که حتی خبرهایی از جلسات متعدد و تهدید آمیز با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه را آن هم در ساعات غیرمتعارف مخابره می کرد، اما با این حال ظاهرا عزم مسئولان برای این کار جزم بود که بی توجه به پیگیری های یک نماینده مجلس، روز جاری مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد.
یک جابجایی قابل قبول که می تواند زمینه تغییرات گسترده در مدیران پایین دستی را نیز فراهم آورد و یک فرایند ارتباطی خوب و مناسب به دور از خویشاوند سالاری را در این اداره رقم بزند.
اما این اولین و یا آخرین دخالت واضح و محرز آقای سناتور در انتخاب یک مدیر کل نبود، چرا که هنوز سه ماه از انتخاب مدیرکل صمت در استان اصفهان نگذشته و بسیاری از کسانی که با تغییرت استان در ارتباط هستند، به خوبی در ذهن دارند که این نماینده مجلس ردای مدیرکلی را بر تن مدیرکل جدید صمت گشاد ارزیابی کرد و به همین دلیل، دعوت برای حضور در مراسم تودیع و معارفه را رد کرد. در حالی که مدیر کل قبلی سازمان صمت اصفهان که به "دلاوری با دیپلماسی گزی" معروف بود و به عنوان یکی از شاهکار های وی می توان ارسال یک کامیونت حامل مقادیر زیادی گز به تهران به مناسبت نوروز اشاره کرد، نه تنها خیلی دفاعی از کلاه نمدی ها نداشت، که بعضا با لپ سرخی ها نیز هم سفره می شد.
و تمام این اتفاقات در حالی می افتد که دخالت در امور اجرایی کشور توسط نمایندگان بدون در نظر گرفتن دو وظیفه مهم نظارت و قانونگذاری، نشان از ریل گذاری یک رفتار غیر متعارف و غیر حرفه ای در این زمینه دارد و باید کوشید تا این دست رفتارها زمینه ای نشود برای لابی گری های خاص در حوزه های انتخابی.

 

یادداشت از رضا صالحی پژوه