کد خبر: 8274
منتشر شده در شنبه, 02 شهریور 1398 00:14
تعداد دیدگاه: 0
رویه-جدید-دستگاه-قضا-بدبینی‌ها-را-به-خوش‌بینی-تبدیل-کرد

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری...

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اقدام قاطع آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا در برخورد با اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی و افزایش امید در جامعه گفت: حرکت آیت‌الله رئیسی در برخورد قوه قضائیه با مفسدان مهم بوده و بسیار امیدوارکننده است.

وی ادامه داد: امید به نظام مقدس جمهوری اسلامی در اثر حرکت قاطع دستگاه قضایی در برخورد با دانه‌درشت‌ها افزایش پیدا کرده و مردم به نظام امیدوار شده‌اند که همه مسئولان سوءاستفاده‌چی نیستند، این در حالی است که بدبینی به بخش‌های مختلف حاکمیت وجود داشت.

دهمرده گفت:‌جایگاه قوه قضائیه در برپایی دادگاه‌های مفسدان و برخورد با رانت‌خواران در جامع ارتقا پیدا کرده است.

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خیلی از عناصر سو استفاده چی با اقدامات قاطع قضا ترسیده و حرام‌خواری آنها کمتر شده است، لذا این اقدامات انقلابی منجر به پیشگیری از وقوع جرم در جامعه شده است.

وی افزود: قوه قضائیه باید با دانه‌درشت‌ها برخورد کند و چند حرام‌خوار را اعدام کند و بر همین اساس ما نیازمند آن هستیم که دستگاه قضا مانند زمان آیت‌الله بهشتی در قوه قضائیه که به خلخالی اختیار داد تا اطاله دادرسی وجود نداشته باشد، برخورد قاطع و انقلابی با مفسدان صورت دهد.

دهمرده گفت: باید قوه قضائیه در دوران آیت‌الله رئیسی اطاله دادرسی را به حداقل برساند و نباید روند پرونده‌ها خیلی طولانی شود؛ چراکه این رویه می‌تواند نتیجه عکس در اجرای عدالت در جامعه داشته باشد.

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسیر حرکت اخیر قوه قضائیه در برخورد قاطع با رانت‌خواران بسیار زیباست ولی تا نقطه مطلوب با آن فاصله داریم.

وی افزود: بیش از 90 درصد مشکلات کشورمان داخلی بوده و ربطی به تحریم‌ها ندارد.

دهمرده گفت: دولت باید پاسخ دهد 14 میلیارد دلار اختصاص‌یافته به کالاهای اساسی کجا رفته و چرا کالاهای وارداتی با ارز 4200 تومانی در سفره مردم وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی احساس شود که یک تبر وجود دارد که گردن حرام خواران را می‌زنند هم به نفع مفسدان است که کمتر گناه و جرم مرتکب شوند و هم جامعه سالم تر می‌ماند. 

دهمرده گفت: گرانی، تبعیض و سوءمدیریت در کشور بیداد می‌کند و بر همین اساس وظیفه قوه قضاییه بسیار زیاد است. 

وی تصریح کرد: آیت الله رئیسی باید کمربندهای خود را برای برخورد با مفسدین محکم‌تر ببندد و شتاب بیشتری به اجرای اقدامات قاطع بدهد. 

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «برخورد قاطع و سریع دستگاه قضا با کارمندان یا روسای تضییع کننده بیت المال در دولت» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌