پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8053
منتشر شده در سه شنبه, 22 مرداد 1398 18:09
تعداد دیدگاه: 0
معاون-سیاسی-وزیر-کشور-انتخابات-۹۸-اهمیت-بین-المللی-دارد

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی...

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور در دیدار با آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، هدف از سفرهای استانی معاونت سیاسی را ارزیابی حوزه سیاسی استان‌ها عنوان کرد و افزود: حوزه معاونت سیاسی متولی تقویت احزاب و تشکل های سیاسی است, بنابراین با حضور در استانها جلسات مختلفی را با فعالین سیاسی برگزار می کنیم.

عرف در ادامه به استناد بیانات مقام معظم رهبری، انتخابات را دارای چهار رکن مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت عنوان کرد و افزود: اگر این چهار رکن در سطح بالایی اجرایی شود انتخابات باشکوهی رقم خواهد خورد که امیدواریم امسال مجلسی کارآمد و در تراز نظام با حضور افراد کارآمد شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات امسال صرفاً اهمیت داخلی ندارد بلکه اهمیت بین المللی دارد زیرا نوعی ارزیابی از میزان قدرت ملی و اعتماد به نظام در شرایط افزایش فشارها و تهدیدها علیه نظام و مردم است.

در این دیدار استاندار خراسان شمالی گفت: در بحث انتخابات همواره به مدیران و مسوولان تاکید کرده ام که انتخابات را با همراهی سیستم نظارتی برگزار کنیم، چون نگاه همه ما متفاوت نیست بلکه یکی است و همگی یک هدف داریم و آن هم سربلندی و موفقیت کشور است.

شجاعی تصریح کرد: به ما ارتباطی ندارد چه کسی در انتخابات رای می آورد چون ما فقط مجری انتخابات هستیم و در این استان تلاش شده تا با برگزاری جلسات مختلف نگاه یکی شدن را دنبال کنیم و درحال حاضر داشتن نگاه جناحی منتفی شده، چون مساله آبروی نظام مطرح است.

نماینده ولی فقیه استان نیز در این دیدار، انتخابات را یک تکلیف پرتکلف و پر زحمت دانست و گفت: انتخابات هم تکلیف سیاسی و اجتماعی را عملیاتی می‌کند و هم اینکه با توجه به اینکه سلایق مختلفی در جامعه وجود دارد, تکلیف پرزحمتی است.

آیت الله یعقوبی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: مشارکت سیاسی مردم در انتخابات، از برکات نظام‌محسوب می شود‌.

وی افزود: انتخابات در واقع بازخوانی کرامت مردم است، لذا باید سلامت و دقت در انتخابات رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: از زمان حضور آقای شجاعی استاندار خراسان شمالی در این استان آرامش بیشتری را حس می‌کنیم، زیرا انصافاً فردی پیگیر هستند که نگاهی به جناح ها ندارد بلکه فقط به نظام می اندیشد و این نگاه فضای تلطیف شده ای را به وجود آورده که امیدواریم این فضا در انتخابات تقویت شود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه