شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8037
منتشر شده در دوشنبه, 21 مرداد 1398 18:54
تعداد دیدگاه: 0
همکاری‌های-ایران-و-ترکمنستان-به-نفع-پیشرفت-منطقه-است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز(دوشنبه)...

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار قربانقلی بردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان، از برگزاری خوب نخستین مجمع اقتصادی خزر به میزبانی این کشور تقدیر کرد و گفت: این همایش فرصتی برای تبادل دیدگاههای کشورهای عضو و گامی در جهت توسعه همکاریهای اقتصادی دوجانبه و چندجانبه است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه زمینه های فراوانی برای همکاری کشورهای ساحلی خزر وجود دارد افزود: کشورهای عضو مجمع اقتصادی خزر باید با شناسایی و رفع موانع پیش رو، ظرفیت های همکاری فیمابین را بیش از پیش فعال کنند.

جهانگیری با اشاره به سخنان رییس جمهور ترکمنستان در مجمع اقتصادی خزر در خصوص مرز مشترک میان کشورهای عضو و وجود زمینه توسعه ترانزیت، خاطرنشان کرد: کشورهای عضو باید با فعال کردن ظرفیت های موجود، بسترهای لازم برای توسعه مناسبات تجاری فیمابین را فراهم کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری های بانکی دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با رفع موانع پیش روی روابط بانکی، مسیر توسعه همکاری بخش خصوصی دو کشور را بیش از گذشته هموار کنیم.رییس جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار با قدردانی از حضور هیات ایرانی در مجمع اقتصادی خزر، ضرورت گسترش روابط‌‌ و توسعه مناسبات تهران-عشق آباد را یادآور شد.

قربانقلی بردی محمدوف با اشاره به وجود مرز مشترک دریایی دو کشور، گفت: ایران و ترکمنستان می توانند در پروژه های مشترک انرژی در حوزه دریای خزر همکاری های فیمابین را گسترش دهند.

وی با تاکید بر اینکه ترکمنستان اهمیت فراوانی برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است خاطرنشان کرد: عشق‌آباد علاقه مند است مناسبات خود را با تهران در همه زمینه ها گسترش دهد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه