پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6938
منتشر شده در پنج شنبه, 23 خرداد 1398 00:52
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی وزارت خارجه ژاپن:
سخنگوی-وزارت-خارجه-ژاپن-دیدار-روحانی-و-شینزو-آبه-مثبت-و-مفید-بود

سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن، دیدار روز چهارشنبه نخست‌وزیر کشورش با رئیس جمهوری اسلامی ایران را مثبت و مفید ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خ بری همراز نیوز به قنل از ایسنا، «تاکشی اوسوگا» بامداد پنچشنبه در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ایرانی در هتل اسپیناس پالاس تهران، به تشریح نتایج دیدار حسن روحانی و شینزو آبه پرداخت.

در این نشست خبرنگار ایسنا این پرسش را مطرح کرد که قبل از این سفر برخی کارشناسان عرصه بین‌الملل پیشنهاد داده بودند نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر خود به تهران از حسن روحانی برای شرکت در اجلاس جی ۲۰، که طی روزهای آینده در ژاپن برگزار می‌شود، دعوت کند تا این امکان فراهم شود که او در حاشیه این اجلاس با مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس از جمله ترامپ به صورت مستقیم دیدار کند، آیا در جریان دیدار حسن روحانی و نخست‌وزیر ژاپن از رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در این اجلاس دعوت شده است؟ که سخنگوی وزارت خارجه ژاپن گفت: اگر بخواهم صادقه جواب بدهم، از این موضوع اطلاعی ندارم و چنین چیزی را بعید می‌دانم.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ روز دیگر این اجلاس برگزار می‌شود. کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس مشخص است، لیست شرکت‌کنندگان در این اجلاس بسته شده است و احتمال نمی‌دهم که ایران در این نشست حضور داشته باشد.

ادامه دارد…

نوشتن دیدگاه