کد خبر: 6891
منتشر شده در دوشنبه, 20 خرداد 1398 17:36
تعداد دیدگاه: 0
«طرح ملی مسکن» در مجلس؛
«طرح-ملی-مسکن»-در-مجلس؛-«خانه-ای-باید-ساخت»

در این پادکست رادیومهر از چند نطق و تذکر حاشیه‌ساز جلسه علنی یکشنبه، ۱۹خردادماه مجلس شورای اسلامی صحبت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از مهر؛ بررسی «طرح ملی مسکن» دیروز با ارائه گزارش وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر کشور، رئیس بنیاد مسکن و… شروع شد. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با این مقدمه که ۵۰ درصد درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود، گفت: «مشکلات مسکن مستقیماً روی دوش مردمی است که فاقد مسکن هستند.‌»

رئیس مجلس شورای اسلامی هم بعد از صحبت‌های وزیر کشور اضافه کرد: «البته باید در مقام اجرا همه مجموعه‌ها مثل وزارتخانه راه و شهرسازی، کشور و کشاورزی و بنیاد مسکن یک فکر را دنبال کنند. در این باره ملاحظات و ریزه کاری هم وجود دارد مثلاً درباره مسکن‌های خالی، اینکه اگر برای مسکن‌های خالی مالیات‌های سنگین گذاشته شود و مالکان خانه‌های خالی را اجاره دهند تا از پرداخت مالیات ظرف پنج سال معاف شوند؛ می‌تواند انگیزه‌ای برای پُر شدن خانه‌ها باشد.»

«محمدرضا رضایی کوچی» رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی موضوع اجاره بها بود: «باید درباره اجاره بها هم فکری شود. امروز بسیاری از مردم امکان اجاره واحد مسکونی را نداشته و مجبور به مهاجرت به حاشیه شهرها شده که بعضاً خانه‌های مقاومی هم ندارند.»

مجازات اسیدپاشی بی بروبرگرد «اعدام» است!

حوالی ساعت ۹ صبح، نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی فساد فی الارض محسوب شود. در جریان بررسی اصلاحات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، «طیبه سیاووشی» هم پیشنهادی را برای محدود کردن خرید و فروش اسید مطرح کرد و گفت: بر اساس این پیشنهاد کسانی که می‌خواهند اسید بخرند باید مدارک هویتی ارائه دهد. سیاوشی در پایان پیشنهاد خود یک فیلم دو دقیقه‌ای از قربانیان اسید پاشی در صحن مجلس به نمایش گذاشت که محوریت آن دسترسی راحت به اسید برا. همه اقشار جامعه با هر وضعیت مالی بود. اما در پایان نماینده‌ها با ۶۸ رأی موافق، ۱۰۲ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع با پیشنهاد محدود کردن خرید و فروش اسید مخالفت کردند.

بطحائی باید پاسخگوی فرهنگیان باشد

اسدالله عباسی، نماینده مردم املش در نطق میان دستور جلسه علنی با انتقاد از موضوع استعفای وزیر آموزش و پرورش گفت‌: «طرح رتبه بندی معلمان سال‌ها است که اجرایی نمی‌شود. دولت با قیچی کردن لایحه‌ای چهارده هزار میلیارد تومانی اجرای طرح را به دو هزار میلیارد تومان کاهش داد. اگر اندک امیدی برای اجرای آن بود با استعفای وزیر آموزش و پرورش به باد رفت. در این شرایط که نقش وزیر در رسیدگی به مطالبات و مشکلات دارای اهمیت است استعفا چه معنایی دارد؟ به نظر نمی‌رسد که کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی دلیل مناسبی باشد. بیان ناگفته‌های این تصمیم حق فرهنگیان است.»

تذکر لاریجانی برای حضور قلب نماینده ها!

علی لاریجانی در جواب درخواست یکی از ناطقین پیش از صحبت هایش که گفت انتظار دارم مدیریت داشته باشید تا همکاران و وزرای حاضر در صحن حضور قلب داشته باشند، گفت ما مرتب تذکر می دهیم، حضور قلب آنها فقط دست ما نیست! نظم اینجا دست ماست. عزیزان لطفاً روی صندلی هایتان بنشینید.» ‌